Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Hangereedschap

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Hangereedschap

Vorige week voor het eerst (na een eerste internet bestelling) bij baptist geweest en daar na goed advies een andere schaaf en een andere zaag gekocht dan die ik op internet had uitgezocht (lang leve persoonlijk advies). Ik ging voor een stanley schaaf en een europese fijnngetande zaag voor houtverbindingen, en kwam naar buiten met een peaktool low angle schaaf, ook te gebruiken als sponning schaaf en voor het eerst met een japanse trekzaag.
    Beide deze week uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik voor het eerst uit de hand recht gezaagd heb en het schaafje super is (voor een beginner).
    nadeel bij Baptist is dat je:
    of alleen contant geld mee moet nemen voor wat je wilt kopen
    of een hele goede zelfbeheersing moet hebben
    Wel nog een houtbewerkingsboek en een slijphulpstuk gekocht..... En een verlanglistje gemaakt voor de komende bezoeken.....

Wat is de naam van de zaag?

Een japanse zaag is een mooie aanwinst. Die bevalt mij ook prima !

Niet alleen bij die winkel in Arnhem, maar bij alle zaken waar ze een fatsoenlijk stukje gereedschap verkopen geldt:
    of alleen contant geld mee nemen voor wat je wilt kopen
    of een hele goede zelfbeheersing hebben.
    Maar dat valt beide niet mee....

En kijk gerust een beetje verder als je houten neus lang is, want meestal heb je betere gereedschappen in een speciaalzaak dan in de eerste de beste kluszaak. en waar ze je over het algemeen ook van een beter advies kunnen dienen (of hier op dit mooie forum.)
    Maar de japanse trekzaag en de schaaf zijn in ieder geval een goede investering.!!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Yep, da's een bekend probleem. Meestal heb ik een lijstje met dingen welke ik wil halen ....... en daar hou ik me nooit aan....... Eigenlijk maak je elke keer wel een rondje (of 3) door de winkel terwijl je je kopje koffie leeg drinkt. Dan vraag je (in alle onschuld) aan de vriendelijke mensen van Baptist of er nog wat nieuws op de markt is.....tja....dan komt er meestal wel weer iets moois tevoorschijn wat je dat toch stiekem wil hebben.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik ben gelukkig niet de enige met die verslaving. Maar gelukkig heeft Jaap een florerende zelfhulporganisatie in het leven geroepen die te vinden is op www.woodworking.nl. Dat heeft me al een hoop gemoedsrust gegeven, naast alle nuttige tips om die verslaving op een positieve manier te onderhouden.

Ik was vrijdag nog in arnhem, maar helaas geen tijd om even de "speelgoedwinkel" te bezoeken

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Beste Jarinl,

de zaag is een douzuki 240 met rug

Zaagt super

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hoi WR1944 als je met de zelfhulporganisatie dit forum bedoeld, dan wordt het alleen maar erger!!!!!!!!!!
    Ik kom hier zoveel,ideeen tegen dat het werken met hout alleen maar leuker wordt en het kopen van goede en mooie gereedschappen alleen maar erger ( en beter te verdedigen voor jezelf, immers je hebt ze nodig om mooie dingen te maken !)

Forum Rechten