Dit ben ik

Gerhard

Nieuw lid
12 dec 2012
1
0
Dag mede-houtbewerkers!

Mijn naam is Gerhard en ik ben 25 jaar oud. Ben afgestudeerd als luchtvaarttechnisch ingenieur en momenteel werkzaam als technisch adviseur in de windenergie.

Houtbewerking is mij met de paplepel ingegoten aangezien mijn vader een houtzagerij en houthandel heeft gehad. Al mijn bijbaantjes zijn in de houtbewerking geweest. Helaas was dit altijd de wat grovere houtbewerking voor in de tuin zoals schuttingen, tuinhuisjes en speeltoestellen.

Ooit heb ik samen met een kennis een paar kasten voor op kantoor gemaakt van Meranti. Dat fijnere en secuurder werk vond ik prachtig om te doen. Omdat ik op zoek was naar iets met hout om in de vrije uurtjes te gaan doen, ben ik aan meubelmaken gaan denken. Omdat ik het machinewerk wel redelijk onder de knie heb, heb ik begin dit jaar een beginnerscursus meubelmaken gedaan om puur het basis handwerk te leren.

Mijn plan is om meubels volledig met de hand te gaan maken. Omdat ik er niet aan hoef te verdienen (alleen kostendekkend), maakt het niet veel uit hoeveel tijd ik er aan besteedt.

Via dit forum hoop extra tips/adviezen/mogelijkheden/ideeen op te doen. Ik ben vooral een lezer dus heel veel zal ik niet posten. Momenteel doe ik nog niet zoveel aangezien ik m'n hiel heb gebroken na een val in een windmolen (misschien wel gelezen nu.nl). Volgend jaar maar eens kijken.

Groet!

Gerhard
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom hier gerhard, en beterschap met je voet, zo kun je gaan bedenken wat voor projecten gemaakt kunnen worden ;) ben benieuwd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.