walnoot

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Nou... De wereld is niet vergaan... maar goed dat ik gisteravond die 8 walnoten schalen nog heb afgemaakt...
 

Bijlagen

  • IMAG0182.jpg
    IMAG0182.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 213

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Nou... De wereld is niet vergaan...

De 21e is nog niet voorbij......

Wel lachen die hele maya hype, die gasten konden toch ook maar niet door blijven gaan met kalenders in de rotsen bikken, je moet een keer stoppen.... nou dat was nu 2012....... wanneer ze ook gestopt waren, die datum komt altijd een keer.....
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Scheppie dit zijn geen Maya klankschalen o.i.d. maar mooi vormgegeven houtdraaiwerk. Men noemt het ook wel toegepaste kunst.
Ik denk dat Jurriaan (www.houtenschalen.nl) de concurrentie zal verwelkomen: het verhoogt de kwaliteit en verscheidenheid.
Maar ja Jurriaan won vorig jaar dan ook de grote prijs van Duitsland in Neu Anspach met een prachtige gerookte acacia schaal met natuurrand! Dus Ronald even doorzetten:)
Of google ook even op Daniel Wolsegger uit Matrei - Oost-Tirol wanneer je nog groter wilt!!!!!!!!!!!!!
vr.gr. Jan Pranger.
 
Laatst bewerkt:

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
mooi.. tung olie met lemon oil lijkt me een goed idee, heb hier ook wel eens over nagedacht om die vreemde geur van tung olie een beetje te maskeren.. ik ga het eens proberen
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Hele mooie schalen, maar er lijkt niet 1 gelijk aan de ander. Was dat ook de bedoeling, komt het zo beter uit met het hout, of doen die draaier/kunstenaars maar wat? ;)

jaap
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hele mooie schalen, maar er lijkt niet 1 gelijk aan de ander. Was dat ook de bedoeling, komt het zo beter uit met het hout, of doen die draaier/kunstenaars maar wat? ;)

jaap

Dat geldt eigenlijk voor alles wat ik doe:). De vorige serie bestond uit 8 grote (40cm) platanen schalen en 6 kleine (30cm). Die waren wel allemaal gelijk van vorm. Staan nl in een winkel...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dus Ronald even doorzetten:)
Of google ook even op Daniel Wolsegger uit Matrei - Oost-Tirol wanneer je nog groter wilt!!!!!!!!!!!!!
vr.gr. Jan Pranger.

Ah du meinst: Der heylige Tiroler! Ik ga maar eens op zoek naar een leren broek met bretels en een klapgulp! ;) Maar ik kon geen site van zijn werk vinden... is die er wel?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hoi Ronald. Nee hij heeft alleen een website voor zijn vakantie woningen. Je kunt hem vinden op www.drechsel-forum.de. Via "mitgliederliste" kun je hem opzoeken onder "Kruni" zijn forumnaam. Dan zie je de meest grote draaiwerken in Walnoot. Of in zijn winkel natuurlijk in Matrei - (Oost-Tirol). Op de foto's zie je ook zijn goed geoutilleerde werkplaats met inderdaad een Heyligenstadt draaibank en een Geiger kopdraaibank. Hij is van beroep meubelmaker. Wij hebben hem afgelopen zomer in zijn werkplaats opgezocht. E natuurlijk het nodige hout meegekregen als dank voor het bezoek: een paar grote stukken Zirben Kiefer = naaldhout dat slechts groeit rond de 1200 meter in Oost-Tirol en de Karpaten. Lijkt op vuren maar heeft door de langzame groei op grote hoogte een veel fijner structuur.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.