Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Leer inleggen

Leer inleggen

Ik zou graag een klassieke 'parnerdesk' maken.

antique-desk-leather-top.jpg antique-partners-desk-03.jpg
    Daarvoor moet ik het werkblad met leer inleggen.
    Ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen.
    Ook de gouden versieringen aan de kanten van het blad moeten handmatig worden aangebracht.
    Ik vind hierover nauwelijks filmpjes of teksten op het internet.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
    Zijn er eventueel (indien echt nodig) bedrijven die dit doen?

Bedankt.

Misschien vragen bij een bedrijf dat leren bekledingen in auto's maakt, of een meubelstofferder, die zullen wel weten hoe je dat het beste vast kunt maken.

Die goudkleurige dingen zou je evt bij een textiel drukker erop kunnen laten zetten, misschien dat alleen het formaat in dit geval wat lastig is.

Athanor
    Guest
    Dergelijke vormen van leerbewerking en versiering ken ik meer uit mijn verleden in de grafische industrie. Daar had je de (hand)boekbinders die de boekbanden maakten en versierden met " guld op snede". Ik denk dat wanneer je in die richting gaat zoeken, bij handboekbinden en hobby boekbinders, je meer kennisbronnen tegenkomt. Laat je nog eens horen of je daar meer succes hebt?

Succes! Fons

goud op snee , is het vergulden van de afgesneden kanten van de bladzijden.
    je moet zoeken op "leer inleggen"
    http://www.bendic.com/nl/leer-inleggen-presentatie/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram Hermans Bekijk Berichten

Zijn er eventueel (indien echt nodig) bedrijven die dit doen?
    Kun je bij van Megchelen bestellen op maat en met verschillende biesjes als randversiering
    Op hun website ( mibv.nl) in de webcatalogus onder Diversen kijken en dan bij bureauleer
    vriendelijke groet,
    Albert
    Website
    Meubelwas
    Waterbeitsen

Hoi Bram , dat is een pracht exemplaar . Heb je daar soms afmetingen van , of nog beter een plan of tekening ;-))

Geen plan. Dat moet ik nog maken.
    Ik vond een tijd geleden een website met deze bureau.
    De afmetingen waren zelfs beschermd (kon ik niet kopiëren). Ik heb er een printscreen van genomen (zie onder)
    beschrijving + maten.jpg

Athanor
    Guest
    Hallo Bram,

Ik heb nog even gekeken in mijn tijdschriftenarchief en vond zojuist een artikel in furniture & Cabinetmaking uit 2003 over het maken van een zg. pedestaldesk. Lijkt er erg veel op, echter wat strakker in uitvoering, wat gemakkelijk aan te passen is. Ook het inleggen van een leren blad is goed beschreven. Ik zal morgen eens kijken of ik er een goede kopie in PDF van kan maken, dan plaats ik die daarna wel hier.

Fons

Athanor
    Guest
    Om overigens alvast een idee te krijgen van het werk aan zo'n bureau zie volgende link:
    http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=1123

Fons

Mooi statig meubelstuk.

ga je wel foto's spammen hier als je bezig bent?

Forum Rechten