Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: gezocht, perenhout

gezocht, perenhout

Ik ben op zoek naar enkele stukken droog perenhout om er handgrepen van te draaien. Maat moet zijn 80x80x250 mm. Wie ooh wie heeft dit nog liggen. Zou er zeer content mee zijn

gr Rich

Kijk eens bij brandhout op marktplaats, daar wordt continu appel-perenhout als brandhout aangeboden.
    Zit je wel aan een behoorlijke partij hout.

thanks voor de tip, ga ook direct kijken.
    zit wel een nadeel aan dat het erg veel is. Ben bezig met een klein project vandaar de vraag. daarnaast, niet geschoten altijd mis hahaha

moet het uit 1 stuk zijn? want ik heb nog een plank peren te koop staan, deze is 34 mm dik. (ongeschaafd)
    staat op pagina 2 van marktplein

Dank je mark, maar ik moet 3 handgrepen draaien, taps toelopend waarbij het breedtste stuk 50 mm rond betreft. Mag niet gelijmt worden.

oke dan, ik zal nog even in m'n opslag kijken of er iets bijligt wat aan die maten voldoet maar 80 x 80 is wel dik voor peren.. mag het niet dunner zijn gezien het slechts 50 mm rond moet worden?

regels van 80 bij 80 zal je niet zo maar tegenkomen. Planken van 50 dik moet wel aan te komen zijn. Mijn 'normale' houtleverancier heeft altijd wel gestoomd peren staan, meestal in planken van 45 of 50 dik, Uit een plank van 50 dik KUN je, mits je secuur werkt, een rondhout met een grootste diameter van 50 mm draaien....

Dank voor je reactie. Dan wordt het een lastig verhaal. die dikte heb ik nodig voor de "klootjes" die gesneden moeten worden. Heb enkele foto's bijgesloten om een beeld te kunnen geven wat het moet worden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Je kan eens contact opnemen met jaap van leersum (inlandshout.nl) op zijn website staat wel de vermelding van perenhout tot een dikte van 80mm.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    misschien kan ik je wel helpen, beetje afhankelijk van wanneer je het nodig bent. stuur anders even een pb'tje
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten