Workshop uitverkoop van de eeuw?

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Leuk om te zien dat dit van iemand is geweest die het leuk vond een beetje in hout te zagen, maar verder niet kwam. Hij wou zn kennissen en vrienden laten zien dat hij geld had, gefeliciteerd knul; het is je gelukt.

Ik zie trouwens op die martin vlakbank een automatische aanvoer, kan iemand hier wat meer over vertellen?
 

tuoh

Oud hout
Typisch geval, te veel geld en te weinig kennis. Wist blijkbaar niet dat een machine maar zo goed is als de gebruiker ervan.
Die aanvoerder staat daar niks te doen, op een vlakbank werkt dat niet. Krijg je nooit gevlakt hout mee, wat er krom onderdoor gaat komt er krom uit.
Vermoedelijk sloeg bij de man de schrik in de benen bij het zien van een werkende professionele schaafmachine, daarom de aandrijver geplaatst, dat zou veiliger werken moeten toelaten. Maar zoals gezegd het eindresultaat kan niet anders dan tegenslaan.

Er staan ook heel wat machines dubbel, maar van verschillende kwaliteit, wat hier de zin van is? Het is duidelijk een shop waar nooit iets serieus gebouwd is, hoogstens wat geknoei in de marge. Zonde van het geld.


Mvg,


André
 
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Weet niet of ik wat gemist heb maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat de eigenaar iets overkomen is ?
 

tuoh

Oud hout
Wat de reden ook is van de verkoop, het veranderd niks aan het beeld dat je (onbewust) krijgt bij het bekijken van de werkplaats. Niet alleen aan de kleren herkent men de man, dat geld ook voor zijn werkplaats.

Je ziet zo dat er geen (zinvolle) logica zit in de aankopen, het is een allegaartje, veel van de machines zijn gewoon overkill. Zo een breedbandschuurmachine van Homag bijvoorbeeld, dat is gewoon waanzin voor een hobbyist. Er zijn zelfs niet al teveel professionelen die een dergelijke machine in bedrijf hebben.
In deze shop is deze machine dan nog niet genoeg, nee, er staan er nog minstens drie andere, welke gewoon rommel zijn in vergelijking met de Homag. Idem voor de vlak en vandikte, er staan twee topmachines, en daarnaast nog eens een combiné die om het vriendelijk te zeggen zeker geen top is. Idem voor de stofafzuiging, leuk voor een hobbyruimte, maar als die Martin's 5 minuten in bedrijf zijn zakt de stofafzuiging zo door het ijs ,veel te weinig capaciteit.

De hele werkplaatsinrichting komt heel schizofreen over, tegelijk amateuristisch en super professioneel. Het is klaar en duidelijk dat er in die shop nooit professioneel gewerkt is. Het is een showroom, maar blijkbaar was dat precies wat de eigenaar wilde hebben.


Mvg,

André
 
Laatst bewerkt:

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Er staat méér dan € 200K aan spullen in die werkplaats. Lijkt me iemand die grote plannen had, maar dat e.e.a. door omstandigheden is misgelopen.
'k Zou er voor tekenen, zulke spullen/ruimte. Nog een goeie draaibank er bij en ik kom alleen nog maar de werkplaats uit om te eten en te slapen.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Tjeemig, zo vaak als de stem zegt dat iets 'mint' en 'never used' is. Dit lijkt me inderdaad een gevalletje meer geld dan verstand of gewoon een bizar idee van kamerinrichting: houtbewerkingsmachines als afwisseling voor kunst (nu ken ik iemand met een Indian motorfiets in z'n woonkamer....)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@pme001 : Je zou ook een keukentje en een bed kwijt kunnen in de werkplaats.....Dan hoef je er echt nooit meer uit....hahaha
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Kunt de stoelen van die Z4 toch achteroverklappen om te slapen, en je rijd er zo mee door de McDrive om te eten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.