Zaagtafel met rolwagen

V.I.P

Nieuw lid
15 dec 2012
7
0
38
Almkerk
www.interieur-producten.nl
Beste forum leden,

Ik heb een zaagt tafel van holzmann op het oog.
Heeft iemand ervaring met de zaagtafel of het merk?
Het gaat om de holzmann TS 250F.
Staat op marktplaats te koop bij De visser houtbewerkingsmachines.
Het gaat hier om een nieuw zaag voor 1699 euro. kan je daar wat van verwachten?

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,

Gertjan Visser
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Gertjan,

Ik ken de machine niet, maar de prijs en - voor zover je dat van de foto's kunt zien - afwerking doen een chinese machine vermoeden. Dat hoeft natuurlijk niet meteen iets slechts te zijn. Dan geldt wel dat alle waar naar zijn geld is. De aluminium geleider komt niet heel solide over en de schuinstelling van het zaagblad lijkt me niet heel precies. Is het een idee om eens op een Duits forum rond te kijken?

Groeten,

Hans
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Hoi visser,

heb je soms al geinformeerd naar de kwaliteit van de Holzmann-machine?

Dit omdat ik momenteel ook een combi zaag-frees van holzmann op het oog heb.

Alvast bedankt!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Een kleine google search brengt mij op een forum van onze oosterburen.
http://www.woodworker.de/forum/frage-wegen-tks-t75288.html

Kleine quote uit dit topic:
"
Ich glaube die allermeisten hier im Forum mit etwas Praxis werden mir zustimmen: GAR NICHTS.
Das ist wieder billigster Chinaschrott, der selbst diese paar Euro nicht wert ist. Mit einem treudeutschen Namen wie Holzmann, Güde, Atika, aufgehübschter Schrott, mit dem Du nichts vernünftiges Zustande bringst.

Kauf dir eine gebrauchte alte Maschine aus europäischer oder besser noch deutscher Fertrigung, das ist mit 600,- € zu schaffen und um Welten besser als dieser Baumarktmüll.

Ich hab da einen guten Spruch zu gehört:
Die Freude über den billigen Anschaffungspreis währt nur kurz, der Ärger über rausgeschmissenes Geld dauert vieeeeeel länger."


Lijkt een beetje de zelfde reactie/discussie als hier wel eens langskomt over de kwaliteit van HBM machines.
 
Laatst bewerkt:

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Joris heeft een punt!
Met dergelijke machines uit het oosten altijd goed op het internet kijken naar reviews en discussies.

Mvg,
Koos
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Wel een snel besluit na 1 reactie op een reactie uit Duitsland waar ervan uit gegaan wordt dan dus alle Chinese machines slecht zijn. Ik vraag wat je dan nog wel kan kopen ( alleen maar hammer en zo ?)
Ik zou de moeite eens nemen om naar zo een machine te gaan kijken en dan je oordeel vellen.
Ik dacht ook namelijk dat Tuoh ( toch iemand die wel iets weet :) ) deze machines op een beurs had gezien en daar zeker niet negatief over was.

En nee ik heb geen connecties met o.a. de Visser die Holzmann verkoopt, wel contact mee gehad over een Holzmann zaagtafel maar deze was uiteindelijk te groot voor in de ruimte waar de machine moest staan.

Succes met je keuze.

Gr Berton
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik geef berton gelijk.

Niet iedereen heeft pakweg 5000 euro over om een machine aan te kopen. Er MOETEN toch wel degelijke budgettaire machines bestaan die een score van 10/10 behalen voor prijs-kwaliteit-verhouding?
 

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Koos,

Veel reviews en discussies vind je niet.
Wel genoeg commentaren van merkmachinebezitters.
Begin me soms al af te vragen of het is om hun oude machines aan een goede prijs te kunnen verkopen ééns ze afgeschreven zijn.

Moment dat het woord chinees valt is de grote hoop ineens perfecte kenner van de negatieve kanten. 9/10 zelfs zonder het ooit van dichtbij gezien te hebben.
Is zo wat meehuilen met de wolven in het bos.

Ik ben blij met de chinezen en ik denk velen met mij. Woodworking is nu veel toegankelijker aan hun prijzen. Misschien dat mijn idee van woodworking ook wel wat verschilt met velen op dit forum. Ik ben niet echt van plan een eiken tafelblad te maken van 2 meter lang.

Moet ik nu mijn nicknaam nu veranderen in ChinaWilly ?

Dit even aan de kant gelaten wil ik toch ook benadrukken dat ik zwijgzaam geniet en veel opsteek van de vele bijdragen hier op dit forum.

Ik heb enkele projectjes op stapel voor het voorjaar en zal graag berichten over de positieve en negatieve ervaringen van een beginnende eigenwijze wouldbe woodworker die dol is op chinees.

Goede nacht :)


Wilfried
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Berton, ik geloof op zich niet dat alle machines uit het China uberhaupt slecht zijn. Volgens mij is er ook nog een argument zoals, alle waar naar zijn geld. Ik vind echter beslist wel dat China op het gebied van kwaliteit zodanig steken heeft laten vallen dat ze nu op dat gebied zelf voor een discutabele reputatie hebben gezorgd. Dat is ook de reden dat ik met een machine uit het oosten adviseer om reviews en meningen op google te zoeken alvorens het besluit tot aankoop te nemen. Simpelweg omdat al veel mensen leergeld hebben betaald met een machine voor een koopje uit China.

Mvg,
Koos
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi Koos.

Daargeef ik je helemaal gelijk in alleen, omdat ik zelf naar de Holzmann heb gekeken en waren niet zo heel veel reviews van hen, dus daarom vond ik het te makkelijk om 1 review van iemand het hele merk, cq alle machines op 1 hoop te gooien.

Daarom zei ik ook dat ie beter eens naar zo een machine kan gaan kijken en bv een moeilijk stuk hout eens te proberen. En ik ben van mening dat je niet alleen bij een machine uit China goed naar reviews moet gaan kijken maar maakt niet uit van waar

vandaan. Dus ik onderschrijf je hele reactie, geen probleem.

gr Berton
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Wiet,
Ik heb zelf sinds november 2009 een zaagbank van axminster, ook een chinees. Dat wist ik op het moment van aankoop niet. Wel wilde ik vooraf beslist de mening van gebruikers. Om die reden heb ik me toen ingeschreven op een engels houtbewerkersforum en daar gevraagd naar meningen over deze machine. Door de meningen van de gebruikers durfde ik de aankoop wel aan. Ik ben beslist tevreden over de zaagbank. Ik had een paar wensen voor de zaagbank die zij voor een vriendelijke prijs konden leveren, zoals roltafel van gietijzer, tweezijdig geklemde langsgeleider, rem, op slot kunnen zetten van de hoogte, 10 cm zaaghoogte. Ik merk dat de Britten iets minder kritisch zijn tegenover de chinese machines dan de Nederlandse houtbewerkers. Wie weet heb je een belangrijk argument en kunnen we ons voor reviews en discussies beter wenden tot de engelse houtfora om een juiste keuze te maken voor een chinese machine dan hier of in Duitsland. Ik heb ook nog even aan holzman gedacht voor een vlak en vandiktebank en ook nog aan een machine uit Staphorst. Uiteindelijk heb ik gekozen voor hammer, belangrijkste reden was de geluidsarme spiraal schaafas voor mijn buren.

Mvg,
Koos
 

PBT

Actieve deelnemer
axminster, hbm, tendotools is meestal chinees, daar is de prijs dan ook naar. Ik koop toch ook geen Gamma accuboor omdat dit "beter" is dan een Bosch blauw? Ik zoek een machine die degelijk is, en als er iets aankomt er ook nog onderdelen te krijgen zijn (denk eens aan scheppach). Ik betaal liever het dubbele in 1 keer, dan dat ik 3 keer een machine moet kopen waar ik eigenlijk niet tevreden over ben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.