Welke stofzuiger ?

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Wij hebben in ons bedrijf een starmix en een flex stofzuiger, op zich is de starmix niet slecht, maar mocht hij stuk zijn dan komt er geen starmix weer. De klopfunctie van de starmix vind ik minder fijn dan bij de flex, die regelmatig tijdens het zuigen de filters schoon klopt, en de remmen waarmee je de wielen blokkeert werken niet meer, waardoor ik de starmix altijd vast moet zetten in de bus.


Ik hoor niemand over de stofzuigers van Numatic en Airbo, wat de top onder de stofzuigers zouden moeten zijn . Zijn er nog mensen die met deze machines ervaring hebben of worden die alleen door betonboorders ed gebruikt?
 

PBT

Actieve deelnemer
Kreeg je van festool geen handelaars korting ofzo? Je bent zo negatief over festool je doet net alsof het een b merk is. Er is gerust beter gereedschap als festool al zit festool wel in het hogere segment en niet zoals het in jou reactie lijkt is het vergelijkbaar met skil!


als ik mij niet vergis heeft sander een keer problemen gehad met festool heb ik me laten vertellen. Daarom zal festool wel niks meer waard zijn. maar ach, ik krijg al mijn werk gedaan met mijn festool materiaal dus zou niet weten waarom ik wat anders zou kopen.
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi,

Kunnen we het aub bij het onderwerp houden anders denk ik dat de discussie weer oplaait, dit is al gebeurt in een ander topic en daar is door de baas duidelijk over gesproken hoe ie daar over denkt.

Zie ik het verkeerd dan alvast mijn excuus.

Berton
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Festool wil niet meer leveren aan Sander omdat hij onder de prijzen is gaan zitten. Gaan ze niet zo goed mee om. :) Het is niet erg om spul te promoten dat je verkoopt en waar je achter staat, het is alleen niet echt sierlijk om dan andere merken af te gaan kraken, zeker niet als dit onterecht is. En dat is met de Festool stofzuigers naar mijn mening nu wel het geval, zijn gewoon prima dingen. Ik heb 1x de mini, 1x de ct22 en 2x de ct33. Allemaal gebruikt gekocht en ze doen het stuk voor stuk al tijden zonder enig probleem. Zuigkracht is prima en filters gaan lang mee.
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Inderdaad laten we er niet over doorgaan maar werd er even zat van dat gedrag dat er niets slechter is als festool. Bij deze einde discussie
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het gaat hier wel degelijk over stofzuigers dus wil ik ook even mijn contra-ervaring delen voor zij die dit allemaal lezen voor informatie! Ik heb een CT22E (staat nog op festo tooltechnic, dus is die mogelijk ouder dan 10 jaar) en een CTL mini, bij beide is het praktisch onmogelijk om te merken of ze nu leeg zijn of vol. Je moet ze oplichten of open doen, en wanneer je opeens minder zuigkracht merkt dan vallen ze binnen de minuut vanzelf stil en kan je zeker zijn dat de zak zo hard aangedrukt is dat je de indruk hebt een cement zak er uit te halen. Die arme CT22 van mij heeft zo hard afgezien en had het al lang moeten begeven, en toch blijft die doorgaan (toen ik hem occasie kocht had hij gediend om voegen te slijpen en dit zonder zak!)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Het doet er ook toe wat je opzuigt, ik gebruik de CTL 26 veel voor het schuren van vettige houtsoorten, hierdoor zal de stofzak
waarschijnlijk ook sneller dichtslaan en de zuigkracht langzaam afnemen. Als ik een nieuwe cleantex stofzak plaats en deze is halfvol
zit er aan de buitenzijde van de stofzak waar deze tegen het filter aankomt ook bruine aanslag en is het filter ook iets verkleurt.
Wat ik ook merk is dat met een D36 slang de volume stroom beduidend meer is dan bij een D27 slang, moet altijd wel wennen
aan de stugheid van de D36 slang.
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Ik heb een ct 22 een mini en een midi alles nieuw gekocht en ze werken petfect alleen bij de mini heb ik de aan en uit schakelaar kapot gehad ik hoor aan het geluid van de stofzuiger of de zak vol is. De zuigkracht van alle machines die ik heb zijn goed en de aansluiting voor op he stofafzuigpunt van mijn elektrische machines past ook perfect
 

A.N

Actieve deelnemer
Klopt ik vind de stofzuigers van Festool ook niet zo heel goed. Ik heb ze jaren lang zelf gehad (ivm mijn groene waas) en daarvan vond ik de CTL22 nog de beste. Daarna de 26 genomen maar die vond ik tegenvallen. Leeg en schoon zuigt die waanzinnig maar zodra er maar een klein beetje stof inzit stort de zuigkracht in.

Gelukkig kan ik je snel van dat probleem afhelpen Sander..........

Als jij nou een longlife filterzak bij die CTL 26E ( € 525,- ) op je site cadeau doet ben jij van dat tegenvallende groene apparaat af en heb ik er weer een groen familielid bij in de werkplaats.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Maar de Festool Cleantex CTL26 E, blijft zuigen tot de zak echt super vol zit, ik gebruik 5 a 6 standaard zakken per jaar.
Zak vol, hub in de afvalbak, geen gedoe met los stof wat rond dwarreld als je de zuiger leegt.
Sorry maar dat is niet mijn ervaring! Al maakt het niet echt uit wat ik zeg, door enkele mensen wordt toch negatief uitgelicht/verdraaid.
Ik had een CTL22 zoals ik hieronder vertelde en die was super. De beste zuiger ter wereld als je kijkt naar hoe vol hij de zak maakt. Er kan niks meer bij, dat heb ik nooit ergens anders gezien. Het lijkt wel of ze aangestampt waren.
Ik was hoopvol over de CTL26 omdat hij meer zuigkracht had maar die viel mij enorm tegen. De zakken worden totaal niet gevuld zoals bij de 22 en de zuigkracht stort snel in. Ik zette hem steeds op zijn kont zodat het vuil naar achter ging zodat er meer in kon. Ik heb in een paar maanden tijd 17 zakken voor de verbouwing van een appartement vergebruikt en ik was niet tevreden.
Voor een ander appartement heb ik er een longlife ingedaan maar die past niet goed. Omdat het erop lijkt alsof hij veel te lang is moet je hem dubbel vouwen aan de achterkant waardoor hij niet zich volledig kan vullen.
Ik denk dat er meer stof in de 22 dan in de 26 gaat.

Over de Starmix had ik het over 1635, dat vind ik de beste zuiger tot 800,- Daar zitten 2 filters in ipv 1 en die trillen omste beurt zodat je gewoon door kan blijven zuigen. Om het kort te houden ga ik niet de werking uitleggen. Ik had het niet over cycloon of andere filters. Ik heb zelf de 1635 en mensen die mij helpen klussen zijn ook verbaast over het ding, hij blijft maar gaan! Het schoonkloppen is even wennen, in het begin schrok ik daar ook van maar wil nu echt niks anders meer. Het bespaard me erg veel geld aan zakken en de zuigkracht blijft enorm hoog.
 
Laatst bewerkt:

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Ik hoor niemand over de stofzuigers van Numatic en Airbo, wat de top onder de stofzuigers zouden moeten zijn . Zijn er nog mensen die met deze machines ervaring hebben of worden die alleen door betonboorders ed gebruikt?

Airbo van Klop innovations (deze zijn van Numatic) zijn te gek! Boven de 8 a 900 euro vind ik het beste wat je zo'n beetje kan kopen. Absoluut de krachtigste zuigers op de markt, maar niet voor iedereen weggelegd.
Alleen de stofslang al! Wow die is mooi, mooiste slang op de markt en een lekkere diameter (51mmm) zodat de lucht niet belemmerd wordt! Met los af- en opschroefbare koppeling, voor elke maat wat wils, erg handig.
Een nadeel vind ik dat ze veel stroom gebruiken en ze zijn wat lomp (lastig de trap opsjouwen), al komt er een compacter model. De meeste hebben 2 motoren en daardoor verbruiken ze 1800 watt, mijn zaagtafel kan ik er dan niet bij aan zetten op dezelfde stroomgroep. De meeste andere machines wel zoals cirkelzagen, kleine frezen etc.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Gelukkig kan ik je snel van dat probleem afhelpen Sander..........

Als jij nou een longlife filterzak bij die CTL 26E ( € 525,- ) op je site cadeau doet ben jij van dat tegenvallende groene apparaat af en heb ik er weer een groen familielid bij in de werkplaats.

Toen ik hieronder al die grappige creatieve stofzak oplossing zag dacht ik ook misschien maar een forum longlifezak actie doen, maar dat zal ik eerst met Jaap moeten overleggen. Dat is wel zo netjes.
 
Laatst bewerkt:

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
To Festool of not to Festool daar gaat het hier niet over, maar wil er toch iets van zeggen:
Kennelijk is het prima als mensen mij persoonlijk aanvallen, het zijn altijd wel dezelfde mensen, heel opvallend. Deze mensen worden zwaar gesponsord of werken bij Festool. Prima, doe wat je niet laten kunt, helaas is dit niet het on topic maar oké.
Andere mensen die positief zijn over mij worden dan ook aangevallen en krijgen over zich heen alsof ze voor mij werken, door mij gesponsord worden en andere onzin. Laat ze aub me rust. Als je iets tegen mij heb prima, houd het voor je of mail het me persoonlijk.

Ik heb geen problemen met Festool. Festool heeft problemen met mij, dat is heel wat anders.
Ik wil het graag verkopen en dealer worden, enkele mensen bij Festool waren ook enthousiast hierover maar het mocht uiteindelijk niet.
Hoge bomen vangen veel wind, ik steek mijn kop boven het maaiveld en nog meer toepasselijke spreekwoorden die we kunnen gebruiken. Dit is niet de plaats hiervoor.
Ik doe kennelijk veel stof opwaaien dus laten we het weer over zuigers hebben :eek:
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
To Festool of not to Festool daar gaat het hier niet over, maar wil er toch iets van zeggen:
Kennelijk is het prima als mensen mij persoonlijk aanvallen, het zijn altijd wel dezelfde mensen, heel opvallend. Deze mensen worden zwaar gesponsord of werken bij Festool. Prima, doe wat je niet laten kunt, helaas is dit niet het on topic maar oké.
Andere mensen die positief zijn over mij worden dan ook aangevallen en krijgen over zich heen alsof ze voor mij werken, door mij gesponsord worden en andere onzin. Laat ze aub me rust. Als je iets tegen mij heb prima, houd het voor je of mail het me persoonlijk.

Wel een beetje onzin bovenstaand stukje, de mensen die reageerden op hoe jij de festoolstofzuigers afkraakte, en meteen met het alternatief komt dat je zelf verkoopt, werken echt niet voor of bij festool. Het zijn forumleden die tevreden zijn met hun festool gereedschap en hebben allemaal een bijdrage geleverd aan het forum door ook op vaktechnische zaken in te gaan in andere topics.
Ik twijfel er niet aan dat je erg je best doet om je klanten zo goed mogelijk te helpen om een goede keus te maken, maar de manier waarop je hier de dingen brengt roept soms irritatie op.
Als je eerst eens op vaktechnische zaken ingaat en op die manier een bijdrage levert aan het forum ipv alleen maar dingen vertelt over je gereedschap en waarom dat zoveel beter is, terwijl de gebruikers ervaring van anderen soms anders is, zou het al anders over komen.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Bjorn, het maakt niet uit wat ik hier zeg. Ik heb het gewoon geprobeerd, hard, zacht, scheef en recht. Uiteindelijk moet ik bij mezelf blijven en schrijven zoals ik denk dat ik het vind. Ik heb veel ervaring met klussen en probeer bijna alles uit. Ik zoek altijd naar beter en loop veel Duitse beurzen af.
Hieronder schreef ik in mijn eerste post al dat de CTL22 erg goed was maar daar leest iedereen overheen.

Ja ik heb het vaak over wat ik verkoop maar dat komt omdat ik alleen verkoop wat ik leuk en goed vind. Zo niet dan zet ik het erbij. Meestal heb ik eerst producten zelf en als het me bevalt ga ik het verkopen. Soms verkoop ik ook dingen omdat er vraag naar is en dan ga ik het zelf gebruiken en denk ik wow gaaf en zet ik het erbij.
Misschien komt het anders over maar ik ben niet zo politiek correct. Ik zeg wat ik denk al is dat beter soms van niet.

Ik ben altijd opzoek naar beter, kan er niks aan doen.
 
Laatst bewerkt:

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Het klopt wel dat mijn Mini de zak losser vult en dat er nog 5-10% bij zou kunnen, waar de CT22 de papieren zakken tot de buis vult en die dan zo hard als een baksteen aanvoelt. Hoe dat mogelijk is weet ik niet.
In mijn CT22 zit nu een longlife zak en die is veel stugger en raakt zelden voller dan 3/4 omdat hij zich niet volledig ontplooit. op zich geen probleem want hij is herbruikbaar. Het "probleem" komt mogelijk van de nieuwe zakken die bij de recente modellen zitten, die zijn uit dikker stof met poriën en niet meer uit 2 lagen papier zoals bij de CT22. De lucht raakt er mogelijk zo makkelijk door dat er nooit een hoog genoege druk is in de zak zelf om die volledig te ontplooien.
Als ik mijn zakken leeg maak tegen de centrale afzuiging dan had de oude zak de neiging om toe te klappen als je die tegen de afzuiging drukte, waar de nieuwe zakken amper reageren.

Ik zou wel graag willen weten wie er hier gesponsord zou zijn, tot nu toe bleken de beschuldigingen (zoals op Zweihaak) foutief. Ikzelf ben gewoon een algemeen tevreden klant bij Festool en koop het overgrote merendeel rechtstreeks bij mijn lokale handelaar aan de officiële tarieven omdat ik daar kan rekenen op directe service in geval van nood.(en het is al vaker gebeurd dat ik een probleem had dat ze voor mij de dag zelf opgelost hadden)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.