Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mooie meubelmakerswerkplaats.....

Forummers,

Deze tip kreeg ik van forumlid Rendew........Veel kijkplezier.....en ik droom nog even verder.....

met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Kom ik aan met mijn komo geimpregneerde skuurtje, en maar zeuren over het dak...LOL
    Ligt het aan mij, of doen die amerikanen gewoon alles in het groot, en ook nog eens in het kwadraad???
    Houterig mannekke

Kwijl...

Heb laatst ook een flimpje gezien van de bouw van de nieuwe werkplaats van de woodwhisperer, die heeft ook een hele mooie werkplaats nu

http://www.thewoodwhisperer.com/vide...am-shop-build/

Ik heb idee dat z' n werkplaats groter is dan z'n huis. (Gewoon jaloersmakend). Zou hij ook een eigen electriciteitscentrale hebben?

eerste gedeelte lijkt eerder een toonzaal

weer iemand met veel geld...
    niet negatief bedoeld natuurlijk maar zo'n werkplaats kan ik me echt niet veroorloven

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Dat in Amerika alles zo groot is klopt wel aardig. Er is nog steeds een overvloed aan ruimte, de grondstoffen zijn goedkoop en men kijkt niet op een millimetertje meer of minder. Iemand uit de bouw vertelde me eens, jaren terug, dat de fundatie van een wolkenkrabber al was goedgekeurd en de eerste paar verdiepingen met het storten van het fundament. De rest van de wolkenkrabber was nog niet getekend maar de fundatie was goed voor de zwaarst mogelijk opbouw. Men zorgde dat men met het ontwerpen en goed laten keuren van de verdere verdiepingen steeds een paar verdiepingen voor was op het bouwen. Dus de fundatie was zwaar over gedimensioneerd maar dat was vele malen goedkoper dan wachten op de totale goedkeuring van het gebouw. Tijd is geld.
    Voor een paar duizend dollar aan hout bouw je een simpel framebouw huis. Met een paar extra duizendjes heb je de electra en pijpwerk voor water, verwarming en de afvoer er in. Een paar duizendjes verder zorgt voor een boiler en een verwarmingsketel en je kan beginnen met je huis in te richten. Het materiaal is in het algemeen geen probleem, €2 voor een 2x4, 8 ft lang als standaard bouwelement. Voor een kamer van 4x4 m heb je ongeveer 80 2x4 nodig, zijnde €160. Verder ongeveer 15 platen gipsplaat van €6 en 15 platen OSB voor €10 is €240. Voor de vloer en het plafond nog eens 25 balken van 2x10 voor €25 maakt €625. Dus met alles bij elkaar kom je op ongeveer een €1000 voor de ruwbouw voor een kamer van 4x4m. Maar dan moet je alles wel zelf doen. En naast elkaar liggende kamers delen een wand dus dat maakt het natuurlijk wat goedkoper. En een aannemer betaald natuurlijk de groothandelsprijzen en die zijn uiteraard lager. Daarom kijkt men in Amerika niet op een paar meter of feet meer. Dit is natuurlijk een natte vinger benadering en geen offerte.
    Per persoon is de Amerikaan nog de grootste energievreter ter wereld maar door de economische ontwikkeling is China als land Amerika voorbijgegaan in het energieverbruik.
    Maar we dwalen af van de mooie werkplaats. Nu nog een beeld van de werkplaats in vol bedrijf om het geheel te relativeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    weer iemand met veel geld...
    niet negatief bedoeld natuurlijk maar zo'n werkplaats kan ik me echt niet veroorloven
    dergelijke huizen zijn aldaar vrij normaal als je in een landelijke state woond.
    kennis van ons heeft ook zoiets en die verdiend echt niet normaal hoor.
    maar in nederland toch zelfde als ik zie wat in de randstad een kippehok kost daarvoor koop je in groningen een boerderijtje

Nou Mike; die tijden zijn wel een beetje geweest hoor
    Houterig mannekke

Forum Rechten