Flottjet lintzaag

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben op zoek naar een lintzaagmachine. Stel niet de allerhoogste eisen maar zoek geen rommel. (Tja....)
Nu staat er op marktplaats een Flottjet lintzaag. Het aantrekkelijke lijkt de grote doorvoerbreedte , de zaag loopt over drie wielen.

Is dat merk wat of kan ik voor dat geld (vraagprijs €400 ) iets veel beters vinden (tweede hands)?

wie kan er iets over zeggen?

Met vr. Groet
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben niet van plan er echt herzaagwerk of groot werk op te doen. Ik ben een tamelijk nieuwe houtbewerker en zal de machine voor algemeen zaagwerk gebruiken. Verwacht wel een redelijke precisie, dus stabiliteit.
Ik vind een oud ontwerp in het algemeen een voordeel in verband met onderhoudbaarheid.

Waar het in mijn adviesvraag vooral om te doen is, is jullie opvatting over dit type en merk machine binnen de reeks van, laten we zeggen, "niet bovenklasse" lintzagen. Wat is de positie van deze machine daarin?

De advertentie is van 13 dec en ik ben niet zo goed in linken geloof ik -:). Misschien werkt onderstaande code?

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...6cc6db858f31&previousPage=lr&pageNum=1&pos=18


Met vr groet,
klaas
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
flottjet maakt degelijke machines. Ik weet niet of dit het beste is wat je kunt krijgen voor je geld(ik vind 400 euro best veel) maar het is geen rotzooi.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dank voor jullie reacties. Ook ik zelf had het gevoel dat € 400 voor de machine nogal aan de hoge kant is.

Misschien zijn er meer forumleden met ervaring met deze machine en een mening?

met vriendelijke groet
klaas
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Zoals ik al schreef vind ik 400 euro ook veel, met wat google werk vond ik er echter een op een Duitse site van 700 euro.
Ik vind het moeilijk in te schatten. Het is wel een degelijke machine, over het algemeen maakt flottjet mooie machines.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb er eentje gehad. De machine is compleet van aluminium, en de motor is klein. Gevolg: geschikt voor dunne en smalle zaagblaadjes. Bij mij liep het rubber om het bovenste wiel er steeds van af. Ik zou hem nooit meer kopen. Ik heb nu een Sipa 500 (Italiaans) en hoewel dat meer een brandhoutzaag is, is hij veel stabieler dan die Flottjet. Als ik bv. vioolbouwer was, dan zou ik die Flottjet misschien overwegen. Voor een meubelmaker zou ik hem al weer te klein vinden. Ik zou zeker eens met een stuk beukenhout o.i.d. van 4 cm dik gaan proefzagen. Volgens mij valt dat tegen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.