Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Flottjet lintzaag

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012

Flottjet lintzaag

Ik ben op zoek naar een lintzaagmachine. Stel niet de allerhoogste eisen maar zoek geen rommel. (Tja....)
    Nu staat er op marktplaats een Flottjet lintzaag. Het aantrekkelijke lijkt de grote doorvoerbreedte , de zaag loopt over drie wielen.

Is dat merk wat of kan ik voor dat geld (vraagprijs €400 ) iets veel beters vinden (tweede hands)?

wie kan er iets over zeggen?

Met vr. Groet
    klaas0639
    Laatst gewijzigd door klaas0639; 15-12-12 om 22:42. Reden: Vraagprijs toegevoegd

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Beste Klaas,

De informatie die je geeft is erg minimaal. Het is lastig om je van goed advies te voorzien.

Heb je een link naar de machine ?
    Waarvoor ga je de machine gebruiken ?

Zo ben ik zelf aan het kijken naar een lintzaag om dikke balken mee te herzagen ( http://gerretsen.nl/machines/gebruik...io-740-1115179)
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik ben niet van plan er echt herzaagwerk of groot werk op te doen. Ik ben een tamelijk nieuwe houtbewerker en zal de machine voor algemeen zaagwerk gebruiken. Verwacht wel een redelijke precisie, dus stabiliteit.
    Ik vind een oud ontwerp in het algemeen een voordeel in verband met onderhoudbaarheid.

Waar het in mijn adviesvraag vooral om te doen is, is jullie opvatting over dit type en merk machine binnen de reeks van, laten we zeggen, "niet bovenklasse" lintzagen. Wat is de positie van deze machine daarin?

De advertentie is van 13 dec en ik ben niet zo goed in linken geloof ik -. Misschien werkt onderstaande code?

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...geNum=1&pos=18

Met vr groet,
    klaas

flottjet maakt degelijke machines. Ik weet niet of dit het beste is wat je kunt krijgen voor je geld(ik vind 400 euro best veel) maar het is geen rotzooi.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Lijkt me wat veel geld voor de machine maar ik ben geen flottjet-kenner.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Dank voor jullie reacties. Ook ik zelf had het gevoel dat € 400 voor de machine nogal aan de hoge kant is.

Misschien zijn er meer forumleden met ervaring met deze machine en een mening?

met vriendelijke groet
    klaas

Zoals ik al schreef vind ik 400 euro ook veel, met wat google werk vond ik er echter een op een Duitse site van 700 euro.
    Ik vind het moeilijk in te schatten. Het is wel een degelijke machine, over het algemeen maakt flottjet mooie machines.

Ik heb er eentje gehad. De machine is compleet van aluminium, en de motor is klein. Gevolg: geschikt voor dunne en smalle zaagblaadjes. Bij mij liep het rubber om het bovenste wiel er steeds van af. Ik zou hem nooit meer kopen. Ik heb nu een Sipa 500 (Italiaans) en hoewel dat meer een brandhoutzaag is, is hij veel stabieler dan die Flottjet. Als ik bv. vioolbouwer was, dan zou ik die Flottjet misschien overwegen. Voor een meubelmaker zou ik hem al weer te klein vinden. Ik zou zeker eens met een stuk beukenhout o.i.d. van 4 cm dik gaan proefzagen. Volgens mij valt dat tegen.

Forum Rechten