Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: CAD software

CAD software

Weet niet of hier al een draadje is mbt CAD software. Ik ben er beroepsmatig veel met CAD software bezig. AutoCAD gebruiker sinds release 9. Maar enkele jaren geleden overgestapt op BricsCAD, een belgisch product en perfecte cloon maar voor slechts 1/10 van de ACAD prijs. Zeer stabiel en zonder de onnodige ballast. Er zijn veel clonen op de markt (chinees etc) maar het zijn stuk voor stuk afkooksels van IntelliCAD. Er zijn slechts 2 ACAD clonen in volledig eigen beheer ontwikkeld, Ares (Graebert GmbH) en BricsCAD (Bricsys nv).

Voor de geïnteresseerden: BricsCAD kan je hier downloaden in 30 dagen trial (wel registratie vereist):

http://www.bricsys.com/common/downlo...=en_US&site=32

Welke software gebruiken jullie ? en CAM ?

ik gebruik een hele oude versie die ik nog op cd had liggen van school, CADkey 99

Ik gebruik Vectorworks inclusief Interiorcad en Renderworks.
    Voor mij een ideale combinatie tussen volledige ontwerp vrijheid, vind ik heel belangrijk in een pakket, en intelligentie (BIM).
    Intuïtieve interface, alhoewel enige oefening noodzakelijk is.
    Mooie presentaties door de C4D rendermotor.
    Kortom een tevreden gebruiker.

Heb je ook kast op maat?

bedankt, had er geen weet van dat autocad ook 'nagemaakt' word. goed om te weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vwdirk Bekijk Berichten
    Heb je ook kast op maat?
    Kast op maat is het kleine broertje van Interiorcad (VW voor Interieurbouw)

Autocad en een paar maanden geleden heb ik ironcad geprobeerd. Nadeel van die cadprogramma's is dat je net zo lang aan het tekenen bent als aan het klussen, als je het niet fanatiek vaak doet. Dus ik teken vaak maar weer op mm papier, wat ik ook gemakkelijk kan meenemen naar de garage.

autoCad voor mac hier en af en toe nog eens sketch up.
    Nu dat ik wat handig wordt met autocad begint dat tekenen wel redelijk vlot te gaan. Vooral het 3d aspect spreekt vindt ik geweldig. Dat kan je op papier toch enkel met projecties realiseren wat toch ook tijdrovend is.

Gebruik zelf Solidworks voor het "tekenen" vind het vooral eenvoudiger werken dan autocad aangezien ik verder geen opleiding/cursus etc van dergelijke programma;s heb gevolgd.

sketchup voor mij. werkt voor mij het snelste

Forum Rechten