tuffsaws

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.912
846
Oss
Er zit een bedrijf welke ze wel per stuk levert.
Volgens mij Ohra.
Je moet trouwens niet denken dat je er zo metaal mee kunt zagen, dat weet ik uit ervaring nadat ik even een schroefje aantikte.:cool::eek:
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
540
319
Ik heb mijn vorige twee (en eerste twee) linten hier gehaald: https://lintzagenopmaat.nl/

Beide van het type Hardpoint, 10mm en 6mm breed.
An sich vind ik het goede linten, maar een 10cm balkje / stammetje herzagen is er niet bij.
Wellicht heb ik daar een te fijne vertanding voor, dat de spaanders niet kwijt kunnen.

Overigens wel goede service!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.912
846
Oss
Ik ga niks over deze linten zeggen, maar ze zijn niet echt goedkoop.
Het is echter natuurlijk ook zo dat als je maar 1 lint bestelt in Duitsland, dit ook duur wordt i.v.m. De verzendkosten.
 

peter vh

Actieve deelnemer
1 jun 2015
239
77
Slijperij van Kooten te Baarn klein bedrijfje met goede uitleg kan elk lint leveren op maat.
 

Coticule

Nieuw lid
31 dec 2013
6
0
Ik denk dat ik toch maar een originele Metabo zaaglint bestel, deze schijnen lang mee te gaan.
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik denk dat ik toch maar een originele Metabo zaaglint bestel, deze schijnen lang mee te gaan.

Dat dacht ik ook ooit, telde €25 neer voor een metabo lint voor mijn elektra beckum lintzaag en was zwaar teleurgesteld. Tuffsaws zijn echt véle malen beter naar mijn mening.
 

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
30
43
Zwolle
www.kootje.com
Hm. Ik ben blij dat ik laatst nog even 7 linten heb gekocht bij tuffsaws. Mijn zusje woont in Engeland dus daar kan ik ze trouwens altijd laten bezorgen zodat zij ze mee kan nemen. Mocht ik weer gaan bestellen dan kan ik wellicht ook voor anderen meebestellen.
 

Coticule

Nieuw lid
31 dec 2013
6
0
Ik heb zonet gebeld met de fa. van Kooten te Baarn. Ik werd heel vriendelijk te woord gestaan, ik krijg nadere info over de mail.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.548
2.488
Gaanderen
Ik denk dat ik toch maar een originele Metabo zaaglint bestel, deze schijnen lang mee te gaan.
ik heb zowel Metabo eb en scheppach linten verkocht. Reacties van klanten ze gaan niet lang mee. Over de prijs wil ik het niet hebben want als je als vakman stil staat kost dat 50 per uur.
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Wou net gisteren een paar linten bestellen...kom je dit tegen :(
Gelukkig is een goeie collega van mij maandelijk bij mijn ouders in engeland te vinden en vond hij het niet erg om er een paar voor mij mee terug te nemen (of op te sturen als de pakketjes te groot zijn).
Helaas kreeg ik hem niet zo ver om ook voor anderen hier mee te bestellen...

Hopelijk voor de rest dat ze snel weer beschikbaar worden.
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Misschien heb ik goed nieuws voor mensen die nog zagen willen bestellen bij Tuff Saws. Ik heb via de mail contact gezocht met Ian van Tuff Saws. Ik weet niet of hij het vaker wil doen, maar ik heb via e-mail kunnen bestellen. Dit vond hij geen probleem zolang Paypal nog een optie was en de Brexit nog niet definitief is. Wellicht voor de mensen die graag willen nog het proberen waard!
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
601
57
Provincie Zeeland
Zojuist een mail gehad van Ian waarin hij aangeeft niet naar Nederland te verzenden, in elk geval voorlopig. Balen!

wat is het beste alternatief om een zaaglint te kopen?
 

karangetang

Actieve deelnemer
17 mrt 2015
328
3
Zeist
Dat is nu echt jammer , wat zou de reden zijn . Een voorschot op de Brexit? Ik vond de verzend kosten wel erg laag eerlijk gezegd
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik heb gelukkig net mijn zaagjes binnen. Een collega was net met de kerst bij zijn ouders in engeland dus had het daar heen laten sturen. Koste met 18 pond aan verzending in totaal.
Wellicht zijn er bedrijfjes in engeland die dat ook doen? Ik weet dat dat in duitland bestaat?
 

Robert Glotzbach

Nieuw lid
27 apr 2020
2
0
Zojuist een mail gehad van Ian waarin hij aangeeft niet naar Nederland te verzenden, in elk geval voorlopig. Balen!

wat is het beste alternatief om een zaaglint te kopen?

Ik heb een paar dagen geleden m'n Gude GBS 300 ontvangen en heb daarvoor een lint nodig smaller dan 6mm en lang 2240 mm.
Helaas heb ik ook zo'n antwoord gekregen van Ian, het mooie was dat hij smalle lints heeft in mijn lengte terwijl ik ze nergerns anders kan vinden.

Heeft iemand een suggestie waar ik wel een smal lint kan komen met een lengte van 2240?

Bedankt vast, Robert
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.