werkstukje.

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Dat ziet er goed uit, vooral die '3D' zijde met meerdere vogels. Wat is het trouwens? Gokje, een wieg?
Hoeveel werkuren zitten er nu in één zo'n kant?

Groeten,
Patrick
 

keullighon

Nieuw lid
11 dec 2012
20
0
Dat ziet er goed uit, vooral die '3D' zijde met meerdere vogels. Wat is het trouwens? Gokje, een wieg?
Hoeveel werkuren zitten er nu in één zo'n kant?

Groeten,
Patrick

Hoi Patrick,

Het is idd een wieg, heb het op mijn gemak in de vrije uurtjes gedaan.
Maar ik denk aan uren, ongeveer een week per kant.

Bedankt voor je reactie.
 

keullighon

Nieuw lid
11 dec 2012
20
0
Bedankt voor je reactie en dat gebeurt ook zeker.
Ik denk toch maar dat ik eens goed gereedschap ga aanschaffen
Heb dit tenslotte alleen met een hamer en beitel gedaan.

Met vriendelijke groet,
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Keullighon,

Jij bent handig!!! Gefeliciteerd om zo ver te gaan zonder gutsen!!
Het is verbazend hoe handig sommige forumleden zijn. Zo maakte WR 1944 onlangs zijn huisnummer ook enkel met rechte beitels.

groeten ,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

WR1944

Oud hout
Dat houtsnijwerk is van een heel andere klasse, erg mooi gedaan. Mijn gedoe is een stuk minder verfijnd.
Het nummer is klaar om te monteren. Omdat de brievenbus aan de muur iets naar beneden moet wil ik even met de postbode overleggen welke hoogte prettig werkt.
 

keullighon

Nieuw lid
11 dec 2012
20
0
Bedankt voor de positieve reactie het huisnummer ziet er ook geweldig uit.
Krijgen we hem ook nog te zien als hij geverfd is?

Met vriendelijke groeten.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het doet een beetje middeleeuws aan, het snijwerk in combinatie met de simpele vormen. Ik vind het heel bijzonder en zo anders dan de meeste andere werkstukken op ons forum. Prachtig, hoe ben je hier zo toe gekomen?

jaap
 

keullighon

Nieuw lid
11 dec 2012
20
0
Beste Jaap,

Bedankt voor je reactie, ik kwam op het idee om te gaan houtsnijden en ben gewoon begonnen.
Vond dit een mooie tekening om mee te beginnen.
Verder ben ik ook erg gecharmeerd van de dingen die u maakt vooral de sidetafel vind ik van mooie kwaliteit.

Met vriendelijke groet.
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Knap gedaan, zo zonder gutsen. Kun je nagaan waartoe je in staat bent met gutsen :). Heb je ondertussen al meer gemaakt? Ik zou zeggen: Gutsen aanschaffen en gaan met die banaan!!!!!
 

keullighon

Nieuw lid
11 dec 2012
20
0
Mij is geleerd klein te beginnen en groots te denken ;) dus ik ben al bezig met mijn volgende project in de losse uurtjes.
En ik heb al 1 jawel 1 hele guts aangeschaft voor het hele fijne werk natuurlijk.

Maar ik moet zeggen dat het setje er wel heel leuk uitziet en ik me afvraag wat ik daar allemaal mee kan maken.
Dus wie weet.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo Keullighon,

wat goed dat je een hele guts hebt aangeschaft.
Ook ik ben ooit begonnen met wat gewone steekbeitels en heb op bepaald moment een guts gekocht. Samen met een geprofileerde wetsteen, met eerder grove korrel. Uren wetten om de guts scherp te krijgen en te houden, een slijpmachine had ik niet.

Deze " hard way" gaf mij en zeer solide basis om verder te gaan. Samen met het feit dat je verplicht bent om zoveel mogelijk uit één guts te halen ook werk waarvoor je normaal een andere guts zou gebruiken. Je wordt er zeer handig door.
Profiteer ervan want één ( hele) guts blijft nooit lang alleen!!! ander gutsen zullen spoedig volgen!!!

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.