Probleem hoogte regeling PK250

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een EB PK250.
Tot nog toe erg tevreden. Hij draait soepel en zaagt mooi (meet een nieuw 40 tands CMT blad)

Maar de hoogte regeling werd hoe langer hoe stroever. Gisteren wou hij helemaal niet meer omhoog.
Ik ben er eens onder gekropen en het blijkt dat de 'moer' die op de schroefdraad pakt om de hoogte te verstellen wat versleten is. Deze ga ik dus zeker vervangen.
Maar daarnaast vind ik dat hij toch erg moeilijk doet om omhoog te gaan.

Klinkt dit bekend voor andere EB pk250 (of PK200 of wat dan ook) bezitters?
Is er een oplossing voor (kuisen/vetten) van bepaalde delen?
Het is mij ook niet helemaal duidelijk van hoe de hoogte instelling juist werk, maar dat ga ik gewoon beter moeten onderzoeken.

Hier alvast een zielige foto. Hij is juist een schildpad op zijn rug.
IMG00317-20121212-0909.jpg

Alvast bedankt
Seb
 

ricardovm

Nieuw lid
7 nov 2011
18
0
Bij de PK 200 zit er een veer aan het blad en motor om het omhoog draaien te vergemakelijken. Echter na het bijkijken van de onderdelen tekening van de PK 250 is het toch een totaal andere machine :)
Waarschijnlijk helpt een beetje lagervet op de moer wel om het wat soepeler te laten lopen of zelf een veer eraan fabriceren echter weet ik niet of dit uberhaupt zal helpen bij deze machine.

mvg
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Het is mij niet helemaal duidelijk over welke tandwielen je het hebt, tenzij die van de hoekinstelling.
Maar ik zal alles al eens goed uit kuisen en met siliconen spray te lijf gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.