the graduate

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
hallo forummers,

Een tijd geleden schreef ik al dat ik de mooiste Graduate draaibank van Engeland had gekocht, maar nu is ie er ook echt! (eindelijk!).



graduate.jpg





Het begint nu toch een beetje vol te raken in de werkplaats...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ronald een pracht machine - misschien wel net zo goed of beter dan de VB36. Is het een M33 as of moet je werken met adapters.
Veel draai plezier in ieder geval. Kom maar op met die grote schalen.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Mooie bank. Je kan er nu van alle kanten bij. Worden deze nog nieuw gemaakt? Ik dacht een keer gelezen te hebben dat ze niet meer gemaakt worden.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Die Jan weet altijd feilloos de minpuntjes aan te stippen ;-) Het enige nadeel van deze machine is idd dat ie geen M33 draad heeft. Nou zit er wel een mooie chuck bij met (Axminster) diverse Dovetail klauwen dus ik wilde eerst maar eens zo proberen... De diameter die deze bank kan draaien is ongeveer 55 cm.
Liefhebbers zouden eens kunnen kijken LRE machinery. http://www.woodturninglathes.co.uk/index.html Daar zou ik evt. een M33 as kunnen bestellen...
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Ronald,

Mooie machine! Zal wel het een en ander wegen denk ik?
Ik ben erg benieuwd naar je projecten op deze draaibank!

Grt. Rene
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.