Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Te koop: 4 Stanley schaven (8/6/5/3) en 1 Ulmia schaaf

Te koop omdat ik echt geen meubelmaker ga worden, ik blijf houtdraaier:

1 Stanley schaaf no 8 (150 euro)
    1 Stanley schaaf no 6 (60 euro)
    1 Stanley schaaf no 5 (45 euro)
    1 Stanley schaaf no 3 (60 euro, geribbelde zool)

1 Ulmia Schrupphobel / scrub plane (de Nederlandse vertaling is me ontschoten), dus met een afgeronde beitel om hout grof voor te bewerken. Dit is de variant met een pokhouten zool. (60 euro)

Alle schaven zijn gebruikt, maar in goede staat, geen barsten, lassen of diepe krassen in de zool. De Ulmia houten schaaf heeft wat sporen van slaan met een hamer aan de achterkant.

Allemaal samen voor 300 euro.
    Af te halen in Beneden Leeuwen. Verzenden kan ook, natuurlijk, maar als je langskomt, komt er vast nog een leuk stukje hout bij.

Niemand interesse?

Mischien kun je een foto plaatsen, kunnen mensen zien waar het om gaat, dat verkoopt altijd makkelijker..
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

met een paar goede foto's ben zelf ik geintreseerd.

hg Hugo

ja foto's zou fijn zijn! Zijn het schaven van rond 1910?

Hier wat foto's. Er staat een 2e houten schaaf op de foto, dit is een normale schaaf, merk niet bekend, met pokhouten zool. De hoorn is deels afgebroken/gespleten en zit los, dus deze krijgt degene die ze allemaal wil hebben er gratis bij.

schaven1.jpg
    schaven2.jpg
    schaven3.jpg
    schaven4.jpg
    schaven5.jpg
    schaven6.jpg

Nette schaven, geen roestige zolen of gebroken knoppen, wel een beetje stof. Sweetheart/Bedrock of andere verzamelaarsfantasieën zitten er volgens mij niet bij. Ik heb nog een WW2 4.5 schaaf, zo'n extra zware, maar die hou ik zelf :-)

Opsturen kan, maar ophalen (in Beneden Leeuwen) heeft de voorkeur, ze zijn toch kwetsbaar.

Pm gestuurd

zijn deze nog te koop?

Er is iemand die er twee wil, ik wacht nog even of iemand ze allemaal wil. Grijp je kans, zou ik zeggen.

voor 200 ( verzending incl ) hebben we een deal...

Forum Rechten