Mijn laatste werkstukken

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Om ook bij te dragen aan dit mooie gedeelte van het forum, heb ik hier wat fotos van mijn laatste werkstukken:
- Enkele bekers/kelkjes van taxus
- Tabakspot van elzenhout met slaap, erg bros hout, moeilijk te bewerken.
- Vaas van elzen. Op de foto iets uit d'r verhouding.

Ik ben de laatste tijd niet zo actief met het draaien, laatste tijd te druk gehad met school, Maar nu heb ik vakantie dus ga ik er vol tegenaan. Wat ook meespeeld aan mijn lage productie is dat nog niet zo heel lang draai, dus ik heb nog weinig droog hout op voorraad, tis allemaal nog nat.

Veel plezier met kijken

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Woodworker, in elk geval ben je goed bezig geweest.
Duidelijk te zien aan de tabakspot dat het elzenhout wat korrelig is, maar afgezien daarvan een leuke pot.
De taxes kelkjes zijn erg mooi, erg goed gedraaid dus perfect afgewerkt.
Moet wat wennen aan de vorm van de vaas, maar zoals je al zei, wat uit zijn verband.
Je kunt nat hout, maar dat zal je ook wel weten, nat voordraaien op zo'n 10% van de uiteindelijke diameter, en het laten drogen in een papieren zak. Het zal dan wel wat vervormen, maar heb je genoeg wanddikte om te corrigeren.
Heb je de post al opgeraapt :)
Groeten, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.