Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Mijn laatste werkstukken

Om ook bij te dragen aan dit mooie gedeelte van het forum, heb ik hier wat fotos van mijn laatste werkstukken:
    - Enkele bekers/kelkjes van taxus
    - Tabakspot van elzenhout met slaap, erg bros hout, moeilijk te bewerken.
    - Vaas van elzen. Op de foto iets uit d'r verhouding.

Ik ben de laatste tijd niet zo actief met het draaien, laatste tijd te druk gehad met school, Maar nu heb ik vakantie dus ga ik er vol tegenaan. Wat ook meespeeld aan mijn lage productie is dat nog niet zo heel lang draai, dus ik heb nog weinig droog hout op voorraad, tis allemaal nog nat.

Veel plezier met kijken

Attached files

Re: Mijn laatste werkstukken

Woodworker, in elk geval ben je goed bezig geweest.
    Duidelijk te zien aan de tabakspot dat het elzenhout wat korrelig is, maar afgezien daarvan een leuke pot.
    De taxes kelkjes zijn erg mooi, erg goed gedraaid dus perfect afgewerkt.
    Moet wat wennen aan de vorm van de vaas, maar zoals je al zei, wat uit zijn verband.
    Je kunt nat hout, maar dat zal je ook wel weten, nat voordraaien op zo'n 10% van de uiteindelijke diameter, en het laten drogen in een papieren zak. Het zal dan wel wat vervormen, maar heb je genoeg wanddikte om te corrigeren.
    Heb je de post al opgeraapt
    Groeten, Ad

Forum Rechten