Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: essen schaaltje

essen schaaltje

Hallo,
    Eigenlijk vind ik mezelf helemaal niet goed genoeg om hier draaisels te plaatsen, maar dit hout vind ik zo mooi dat ik het niet kan laten.
    Es, diameter 20,5 cm, hoogte 11,5 cm.
    CIMG1141.jpg
    CIMG1143.jpg
    CIMG1142.jpg

Hier nog een van els, dit hout was te nat om te schuren dus is niet afgewerkt.

CIMG1144.jpg
    CIMG1145.jpg
    Groeten, Joop

Als je vind dat je werk niet goed genoeg is om op het forum te zetten, is dat een verkeerde redenatie.
    Plaatsen die foto,s, dan kan je opbouwende kritiek krijgen.

Uhhmm ja de Haan, daar kun je wel eens gelijk in hebben, zal eens wat meer posten.
    Owja dat essen schaaltje is afgewerkt met een mengsel van bijenwas en van die ikea mineral oil.

Joop1967,

Dat schaaltje is zeker goed genoeg om er foto's van te plaatsen.
    En áls er al wat op aan te merken is krijg je hier opbouwend commentaar.

Ik vind het een leuk schaaltje, en slaap in Essen had ik nog niet eerder gezien.

Peter Melchior

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dat ziet er goed uit !! Ik ben benieuwd hoe het schaaltjes uit els er uit komt te zien nadat je deze verder bewerkt hebt.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

tsss niet goed genoeg!,hoor hem daar!

dit ziet er perfect uit hoor!
    alleen een vraagje,ze zijn nat gedraaid,laat je ze gewoon vervormen zonder nadraaien?
    aangezien de wanddikte erg dun is op grote vervormingen weg te werken

Hallo Joop.
    Ik ben ook nog lang geen oude rot in de draaiwereld.
    Ik draaide voorheen wel eens een paar kastpoten voor mijn zelfgemaakte meubels.
    Als ik tijd over had draaide ik ook wel een kandelaar, schaaltje, bord en fruitschaal.
    Maar nu ik binnenkort met vroegpensioen ga wil ik meer tijd gaan besteden aan het houtdraaien.
    Op mijn zoektocht naar informatie heb ik dit forum gevonden en doordat mensen foto's plaatsen doe ik veel inspiratie en iedeën op.
    Dus wat mij betreft, laat zien wat je draait.

Joop als je dit niet goed genoeg vind dan zien we graag tegemoet war je wel goed vind. Laat tot die tijd dan maar het ""mindere" werk zien. Ik vind het heel netjes.

gewoon je werk laten zien.
    waardering is er altijd , commentaar is er altijd.
    sta open voor het positieve , gebruik het negatieve voor ( zie mijn onderschrift)
    ik heb respect voor je werk.
    draai sinds korte tijd wat maar dat is nog niet zo makkelijk als iedereen denkt.
    wanneer ik op deze manier kan draaien post ik met veel plezier foto's
    voorlopig houdt ik mij bezig met boeren timmer en draaiwerk.
    Foto0101.jpg
    Laatst gewijzigd door ernst; 07-12-12 om 19:36.
    waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
    oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden

Hartelijk dank voor de positieve reacties, fijn om te lezen.
    @ Rick: ik weet nog niet of ik dat schaaltje van els nog verder afwerk, heb het voetje er al afgedraaid (niet zo slim he).
    @ René: schalen met natuurlijke rand draai ik altijd in 1 keer nat, de vervorming neem ik voor lief (hoort er een beetje bij vind ik eigenlijk).
    Wat erg opviel was dat het essen heel veel droger was dan het elzenhout, terwijl de bomen dezelfde dag omgegaan zijn, een paar dagen voor het draaien.
    Van de andere helften van de stukjes stam heb ik gewone schaaltjes gedraaid zonder natuurrand dus, deze heb ik wel dikker gedraaid en liggen te drogen.
    groeten, joop

Forum Rechten