Dunner zagen van paneel

karst

Nieuw lid
26 nov 2012
4
0
Beste Allemaal,

Wie kent er iemand die een paar panelen hout (Paulownia) van 2200x600x18 mm dunner kan zagen. Ik wil ze graag gezaagd hebben in ca 5 mm dikte. Ik weet overigens niet eens of het uberhaupt kan.

Als ik rekening hou met zaagverlies, zou ik dus per paneel twee panelen overhouden: 1 van 5 en 1 van ca 10 mm dik.

Ik hoor graag van jullie!
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
ik kan je niet helpen maar je moet opzoek naar iemand met een herzaag of bandzaag voor dit soort werk. ik denk dat het met een lintzaag geen succes wordt
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik denk dat het heel lastig word. Herzagen heb ik vaak zien gebeuren maar een deel van 18mm dik en 600mm hoog ?......Dat wordt echt een hele uitdaging, ik zou niet weten wie dit zou kunnen.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ben het Rik eens dat dit erg dun is om te zagen, en zeker met combinatie van de hoogte.

Kun je er niet een plank bij krijgen/kopen, en ze dan via de vandiktebank op de dikte te schaven?
Maar de meeste vandiktebanken zitten ook al gauw op hun max van de 600mm.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Is het een optie om deze plank in de lengte door te zagen. Dan hoef je "maar" 30 cm hoog te zagen. Nog steeds een uitdaging maar dan zijn er misschien wat meer kansen. Hierna verlijmen.
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Of 2 keer in de lengte door zagen, dan heb je 3 keer 20 cm, en daarna verlijmen.

Met vriendelijke groet,
Koos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.