Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Dunner zagen van paneel

Beste Allemaal,

Wie kent er iemand die een paar panelen hout (Paulownia) van 2200x600x18 mm dunner kan zagen. Ik wil ze graag gezaagd hebben in ca 5 mm dikte. Ik weet overigens niet eens of het uberhaupt kan.

Als ik rekening hou met zaagverlies, zou ik dus per paneel twee panelen overhouden: 1 van 5 en 1 van ca 10 mm dik.

Ik hoor graag van jullie!

ik kan je niet helpen maar je moet opzoek naar iemand met een herzaag of bandzaag voor dit soort werk. ik denk dat het met een lintzaag geen succes wordt

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik denk dat het heel lastig word. Herzagen heb ik vaak zien gebeuren maar een deel van 18mm dik en 600mm hoog ?......Dat wordt echt een hele uitdaging, ik zou niet weten wie dit zou kunnen.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ben het Rik eens dat dit erg dun is om te zagen, en zeker met combinatie van de hoogte.

Kun je er niet een plank bij krijgen/kopen, en ze dan via de vandiktebank op de dikte te schaven?
    Maar de meeste vandiktebanken zitten ook al gauw op hun max van de 600mm.

Is het een optie om deze plank in de lengte door te zagen. Dan hoef je "maar" 30 cm hoog te zagen. Nog steeds een uitdaging maar dan zijn er misschien wat meer kansen. Hierna verlijmen.

Of 2 keer in de lengte door zagen, dan heb je 3 keer 20 cm, en daarna verlijmen.

Met vriendelijke groet,
    Koos

Forum Rechten