Naadloze langsverbing

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Voor een te maken tafel wil ik 2 eiken balken haaks in de lengte met elkaar verbinden. De te lijmen oppervlakten wil ik onder een hoek van 45 zagen. Het is erg belangrijk dat de buitenkant van de hoek nagenoeg naadloos en ook precies haaks is. De te lijmen stukken zijn 1200mm*150mm*50mm. Ik denk dat het in een mal moet, maar kan zo geen voorbeeld vinden. Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Koud tegen mekaar lijmen (dus zonder extra verbinding), met zo'n lijmoppervlak ga je geen problemen krijgen.

Om te klemmen kan je een trucje gebruiken dat ik daarnet nog in een ander topic las: plakband.

Dan kleef je allemaal repen tape, waarbij je zorgt dat je hoekjes mooi tegen mekaar aansluiten.

De ganse handel omdraaien en inlijmen (misschien eerst eens zonder lijm plooien om te kijken of alles goed zit)

Dicht plooien, en nog wat tape om alles op spanning te brengen.

Succes ermee!

Steven
 

Vwdirk

Actieve deelnemer
25 nov 2012
40
0
Niel-bij-As
Dat kan ook ja... Kijk eens bij mijn zuilen die ik gemaakt heb. Alles gewoon verlijmd met rektavit en plakband. Komt niet los...
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik ga het met tape proberen. Ik gebruik ook vaak witte houtlijm. Onlangs ging het mis bij grenen en heb dat naderhand overgedaan met pur-lijm. Grootste nadeel van pur is de vieze handen voor meerdere dagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.