Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Fineer

Junior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012

Fineer

Hi beste mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar fineer hout. Ik ben van plan een houten slagplaat te maken voor mijn gitaar en daarvoor wil ik 3 lagen fineer van 0,6 mm op elkaar lijmen. Het probleem is: ik kan dit hout nergens vinden met een afmeting van minstens 30 bij 25 cm. Heeft iemand hier misschien een tip?

Andere suggesties zijn ook welkom!!

Alvast bedankt,
    Thomas

meeste houthandels hebben dit op voorraad. Waar woon je? Dat is makkelijker. Eigenlijk onnozel dat niemand dit ooit bij dit soort vragen zet

In Belgie, bij Lagae Kortrijk.
    Ze hebben daar een groot assortiment fineer en ook speciale houtsoorten.
    Daniel

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Ik heb nogal wat fineer liggen.
    Welke houtsoort moet het worden?
    Sommige soorten zijn moeilijk in deze breedte te vinden.

Ed

Junior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ja, dat is niet handig, Rob. Bij deze: Eindhoven!

Ik niet naar een specefiek houtsoort op zoek. Berk is voor mij net zo goed als eiken oid. Als de nerven recht lopen over het hout en het minimaal een afmeting heeft van 30 bij 25cm, vind ik alle houtsoorten goed. Een ander ding is, dat ik maar 6 blaadjes nodig heb. Ik zie enkel boeken van 30 stuks op marktplaats staan. Dat is iets te veel van het goede.

(Overigens ben ik niet in het bezit van een rijbewijs, dus als jullie iets weten in een stad met treinstation dan helpt dat wel!)

@borre: Als je fineer in kleine aantallen aanbiedt, ben ik wel geïnteresseerd!

Bedankt!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Mocht je nog fineer nodig hebben dan wil ik je daar best mee helpen!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Hoi Thomas

Ik kijk vandaag even of er iets bij is van 25 cm breed. Ik denk het wel. Kleine afmeting is geen probleem. Stukken van 25x30 kunnen bovendien wel opgestuurd worden. En als Rick ook nog wat voor je heeft, kan je een reserve slagplaat bouwen..........
    Ik meld me hier nog wel vandaag of morgen of ik stuur je een pb.

Gr Ed

Junior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Thanks, ik kan inderdaad wat van Rick overnemen. Toch bedankt voor de moeite.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borre Bekijk Berichten
    Hoi Thomas

Ik kijk vandaag even of er iets bij is van 25 cm breed. Ik denk het wel. Kleine afmeting is geen probleem. Stukken van 25x30 kunnen bovendien wel opgestuurd worden. En als Rick ook nog wat voor je heeft, kan je een reserve slagplaat bouwen..........
    Ik meld me hier nog wel vandaag of morgen of ik stuur je een pb.

Gr Ed

Forum Rechten