Tips voor rasp gevraagd

WillemIII

Actieve deelnemer
30 jan 2009
35
0
Hallo,

Ik zoek een paar raspen van goede kwaliteit, die het liefst online zijn te bestellen. Wie heeft suggesties voor een degelijk merk en een internetshop?

image.jpg

Dit zijn de oude raspen. Ze worden nu gebruikt voor het maken van vensterbanken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb deze zomer bij de Japan Woodworker in San Fransisco 2 platte raspen gekocht. Je kunt ze daar proberen en deze deden het prima. Ooit bij Baptist al eens een microplane gekocht en die blijft het ook wel goed doen (ik rasp er ook het eelt mee van mijn voeten, ik loop hier bijna altijd op blote voeten) en die worden ook veel in de keuken gebruikt, voor harde kaas etc. En ooit een kleine Auriou gekocht toen de firma failliet was en nu net vorige week van Baptist 3 mooie Auriou raspen gekocht, een grote kap 9, een kleinere kap 13 en een rattestaart kap 13. Ik moest ze natuurlijk even proberen en het is echt mooi gereedschap. De filmpjes, hoe ze gemaakt worden zijn ook prachtig en je realiseert je dan pas hoeveel werk er in het maken van een goede rasp gaat zitten. Er is nog een frans bedrijfje dat handmatig raspen maakt, Liognier, vind je ook wel iets over op ons forum. We hebben het niet over de prijs gehad, maar daar vroeg je gelukkig ook niet naar :).

jaap
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
... (ik rasp er ook het eelt mee van mijn voeten, ik loop hier bijna altijd op blote voeten) en die worden ook veel in de keuken gebruikt, voor harde kaas etc. ...
En bedankt he! Ik wou net vanvond geraspte kaas eten op de spaghetti. Ik denk dat ik dat even achterwege laat tot het opgeroepen beeld uit het bewustzijn is verdwenen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
En bedankt he! Ik wou net vanvond geraspte kaas eten op de spaghetti. Ik denk dat ik dat even achterwege laat tot het opgeroepen beeld uit het bewustzijn is verdwenen.
Daar worden ze voor verkocht!! Maar laat je niet van de wijs brengen, ze mogen bij mij wel op de rand van mijn bord schijten, zolang het maar niet spettert.

jaap
 

WillemIII

Actieve deelnemer
30 jan 2009
35
0
Voor de kaas heb ik al een rasp :) En voor het hout? Nou ja ik zat vooral te denken aan iets degelijks voor een betaalbare prijs. Ongeveer 25 euro per stuk lijkt me een redelijke prijs. Dus de handgemaakte vallen af. Deze van Baptist spreken me wel aan.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 211

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Daar worden ze voor verkocht!! Maar laat je niet van de wijs brengen, ze mogen bij mij wel op de rand van mijn bord schijten, zolang het maar niet spettert.

jaap


ok deal als je weer terug bent gaan we dit een keer doen, maar dan wel alles opeten!! :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.