Welke lintzaag? Metabo BAS317 of Makita LB1200F

BartAltena

Nieuw lid
3 mrt 2017
5
0
Hi MArtin,

Het is enige tijd geleden maar ik zit momenteel met dezelfde vraag. Ik zoek een lintzaag (nieuw of tweedehands) tot 800 euro. Dus ik ben er benieuwd naar je Makita. welke lintzaag heb je nu staan en hoe bevalt hij? Zou je met de kennis die je nu hebt weer die lintzaag kopen? Of zou je iets anders kiezen? Waar ben je tegenaan gelopen tijdens je onderzoek? Zijn er specifieke zaken waar een leek op moet letten?

Net als jij al schreef ben ik huiverig voor een tweedehands want je weet nooit of je andermans ellende koopt. De verkoper zal altijd zeggen dat hij in perfecte staat is, Maar waar moet je nou echt op letten? Inmiddels heb ik wat filmpjes van Matthias Wandel (https://www.youtube.com/channel/UCckETVOT59aYw80B36aP9vw) gezien waar hij zijdeling wat dingen verteld van lintzagen en waar je op moet letten. Maar toch. Het kan nooit kwaad ervaringen uit te wisselen.

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring
ene.....Heb je al wat moois gemaakt met je lintzaag? (foto??)

Ik hoor graag van je,

Groetjes,

Bart
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik zoek een lintzaag (nieuw of tweedehands) tot 800 euro. Dus ik ben er benieuwd naar je Makita

Met dat budget koop je iets beters dan een makita en zeker als je tweedehands kijkt.
As je nieuw wilt is bijv Meber 320p binnen je budget en dat is echt een goed ding.
HBM kan ook een goede keuze zijn, lekker veel zaaghoogte voor die prijs.
Ook een Scheppag 3 vario is prima en ongeveer je budget.
Een lintzaag tweedehands is niet zo'n groot risico, het is een redelijk simpele machine voor de gemiddelde mens.
Zoek op aanschaf lintzaag op het forum en lees je wat in en kijk wat filmpjes op youtube en dan kom je al een eind behalve als je totaal a-technisch bent maar de vraag is dan of je wel met houtbewerken je bezig moet houden natuurlijk.
Je kijkt naar hoe de machine erbij staat, laat 'm rondlopen en neem hout mee en zaag wat.
Het is een simpele machine waar behalve lagers, geleidingen en rubber niet zo veel fout aan kan zijn.
En het meeste kan je met wat handigheid zelf.

Ik heb jaren geleden ooit eens een klein Ferm lintzaagje (prijsklasse: goedkoop blijkt duurkoop...)gehad, en dat was een en al drama

Ik ben ooit begonnen met een kleine Ferm (350 watt geloof ik)en ik heb er zelf 10 cm Esdoorn mee gezaagd, niet snel maar wel gezaagd.
Een goed lint en goed afstellen is het halve werk en ook zo'n Ferm kan voor kleiner werk best goed zagen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.