verdacht goedkope besssy lijmklemmen?

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
Ik heb het helemaal gehad met mijn oude bouwmarkt klemmen. En ik denk dat ik toe ben aan het serieuze werk.
Ik heb mijn oog op de bessey kliklamp laten vallen niet al te duur en ze hebben een goede reputatie.

Verder wil ik ook wat serre joints en vond die via een eerder onderwerp op dit forum bij axminister
Die goedkope van aluminium . Mijn enige zorg is dat ze schijnen te buigen en dat zorgt dan weer voor kromme paneeltjes. Aan de andere kant misschien als je de klemmen om en om plaatst heb je er geen last van.

Nu vond ik via google shoppen de volgende site:
http://www.mercateo.nl alleen voor de zakelijke markt maar wat een prijzen!

Voor dit geld koop ik liever een bessey revo:
http://www.mercateo.nl/p/live_nl~sh...BESSEY.html?switchToCountry=nl&chooseGeo=true

en hier kliklamps 250 voor 12 euro!
http://www.mercateo.nl/p/1409-86075...ijmtang-250-mm-bessey-860750250-4008158027258

Ergens anders ik vond ook dit setje kliklamps in een systainer voor 237.50
http://www.gereedschappro.nl/product/45/kli-s-kliklamp-lijmklemmen-set-in-handige-systainer.html

zijn dit nou een aannemelijke prijen of is dit gewoon verdacht?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Kliklamps zijn erg goed, ik heb ook de systainer die jij noemt.

Mercateo ken ik niet, maar als je googled kom je volgens mij niks geks tegen. Gereedschappro is zeker gen probleem, die prijs klopt en hoef je niet bang te zijn dat je niks krijgt. Die systainer is top, ik heb hem ook en sinds ik hem heb gebruik ik vaker dan ooit lijmklemmen.
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
waar bij mercanto?
ik denk dat ik maar eens iemand met een eigen bedrijf ga zoeken
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
en nog een vraagje:
ik heb een paar lijmklemmen van wolfcraft dat zijn snel spanners met zo'n pomp handgreep.
Ik vindt ze vooral handig omdat je ze niet alleen met een hand kan sluiten maar ook kan openen. Je ziet dit type vaak met alleen een sluit functie en een ontgrendel knop.
Ik zie dat type eigenlijk nergens meer heeft iemand een suggestie?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb de klemmen uit de link ook en ze hebben zeker niet de ultieme klemkracht, maar breken doen ze echt niet zomaar. Ik gebruik ze al zeker 6-7 jaar en heb er nog geen 1 gesloopt.
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
ja precies dat zijn ze. Ik heb ze een jaar of 8 en gebruik ze voornamelijk om zaken vast te zetten voordat ik ze vast schroef tot voor kort werkten ze prima totdat ik ze regelmatig om te lijmen gebruikte. Ze braken niet af maar ze veerden terug. Ik heb ook nog een berg gewone lijmklemmen met schroef. Helaas zit de schroef niet recht daardoor verschuiven de te lijmen delen op elkaar. Nu doe ik het zo ik gebruik de wolfcraft om de boel te fixeren en gebruik vervolgens de schroef lijm klemmen. Die geven dan weer de kracht. Als er dan nog wat verschuift dan probeer ik dat weer recht te klooien door een klem op de naad te zetten. (ik ben niet voor niets opzoek naar andere klemmen :D )

ze zijn er dus ook van betere kwalitijd?
 
Laatst bewerkt:

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Van die wolfcraft klemmen heb ik er ook twee maar daar ben ik persoonlijk niet een al te grote fan van, ik gebruik ze eigenlijk nooit meer. Het zou goed kunnen dat de Hornbach ze nog verkoopt, ik geloof dat ik ze daar ooit gezien te hebben.
Dat terug veren heb ik ook gehad bij beide klemmen. Je moet de klemmen uit elkaar halen, voorzicht want anders vallen alle onderdelen er meteen uit. Dan is er een plastic staafje aan de binnenkant wat is afgebroken. Ik heb dit staafje vervangen door een stalen exemplaar (afgeknipte spijker). Dan werken ze weer prima.
Mocht het niet lukken dan kan ik wel een foto maken van mijn klemmen.
Ik heb nu echter een behoorlijke collectie bessey klemmen en dat is toch echt van een totaal andere kwaliteit.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Irwin heeft quick grip extreme pressure klemmen die goed uit de tests komen en Bessey heeft ook eenhandsklemmen en die zijn ook beter dan de wolfkrafts.
Wil je echte power dan is een (goede) schroefklem altijd beter. Ik gebruik de Wolfkraftklemmen die ik gelinkt heb voor montage en meestal niet voor zware toepassingen.
 

markkelner

Nieuw lid
24 mrt 2012
23
0
Hoe tevreden zijn jullie over de klemkracht en materiaalkeuze (wat betreft duurzaamheid) van de Bessey Kliklamps?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Voor de meeste toepassingen is de klemkracht ruim voldoende, ik vind het telkens weer verbazend hoe sterk ze zijn, materiaal is top, de metalen delen zijn volgens mij magnesium en het kunststof deel is ook van hoge kwaliteit. ik heb ze nog niet lang maar weet van mensen die ze jaren hebben en regelmatig gebruiken dat ze niet lijken te slijten
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Kliklamps zijn erg goed, maar wel alleen voor montage. Voor hun grootte en gewicht erg sterk.
Ik vind het nadeel wel dat het niet echt een eenhandsklem is. Is wat meer klooien met instellen dan met de eerder genoemde types.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Je moet de meeste eenhandsklemmen met twee handen gebruiken, tenzij je je zelf een handigheidje aanleerd, snelklemmen zou misschien beter op zijn plaats zijn.
De meeste snelspanners zijn ten opzichte van de normale schroefspindelklemmen zwak, qua klemkracht.

Als je klemmen nodig bent langer dan 25 cm, probeer dan een de Bessey met de rubber grepen op de spindels, daar heb je veel meer grip op tijdens het hard aandraaien.
Bessey noemt dit: Best-Comfort-System.

http://www.bessey.de/en/category.php?ASIMOID_MC=000000000000a94700020023
 

jeroenv

Actieve deelnemer
24 feb 2012
207
0
het klopt dus dat de meeste eenhandsklemmen met een hand te sluiten maar niet te openen zijn?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Een aantal klemmen zijn lastig met 1 hand te sluiten. De modellen met pompactie (o.a. Wolfkraft en sommige Bessey modellen) wel, maar voor modellen met knijpactie (o.a. Kliklamp) is dit een stuk lastiger.
Volgens mij zijn de meeste van de genoemde klemmen wel uitgerust met quickrelease-functie/-hendel en zijn daarmee prima met 1 hand los te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.