Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

verdacht goedkope besssy lijmklemmen?

Ik heb het helemaal gehad met mijn oude bouwmarkt klemmen. En ik denk dat ik toe ben aan het serieuze werk.
    Ik heb mijn oog op de bessey kliklamp laten vallen niet al te duur en ze hebben een goede reputatie.

Verder wil ik ook wat serre joints en vond die via een eerder onderwerp op dit forum bij axminister
    Die goedkope van aluminium . Mijn enige zorg is dat ze schijnen te buigen en dat zorgt dan weer voor kromme paneeltjes. Aan de andere kant misschien als je de klemmen om en om plaatst heb je er geen last van.

Nu vond ik via google shoppen de volgende site:
    http://www.mercateo.nl alleen voor de zakelijke markt maar wat een prijzen!

Voor dit geld koop ik liever een bessey revo:
    http://www.mercateo.nl/p/live_nl~sho...chooseGeo=true

en hier kliklamps 250 voor 12 euro!
    http://www.mercateo.nl/p/1409-860750...-4008158027258

Ergens anders ik vond ook dit setje kliklamps in een systainer voor 237.50
    http://www.gereedschappro.nl/product...systainer.html

zijn dit nou een aannemelijke prijen of is dit gewoon verdacht?

Kliklamps zijn erg goed, ik heb ook de systainer die jij noemt.

Mercateo ken ik niet, maar als je googled kom je volgens mij niks geks tegen. Gereedschappro is zeker gen probleem, die prijs klopt en hoef je niet bang te zijn dat je niks krijgt. Die systainer is top, ik heb hem ook en sinds ik hem heb gebruik ik vaker dan ooit lijmklemmen.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ik heb er net mijn eerste bestelling gedaan lijkt mij een normaal bedrijf.

waar bij mercanto?
    ik denk dat ik maar eens iemand met een eigen bedrijf ga zoeken

en nog een vraagje:
    ik heb een paar lijmklemmen van wolfcraft dat zijn snel spanners met zo'n pomp handgreep.
    Ik vindt ze vooral handig omdat je ze niet alleen met een hand kan sluiten maar ook kan openen. Je ziet dit type vaak met alleen een sluit functie en een ontgrendel knop.
    Ik zie dat type eigenlijk nergens meer heeft iemand een suggestie?

koop de bovenstaande in elk geval niet

trek je ze iets te hard vast breken ze al af
    ga dan voor aluminium of stalen versies,die kun je een heel stuk vaster zetten voordat ze afbreken

Ik heb de klemmen uit de link ook en ze hebben zeker niet de ultieme klemkracht, maar breken doen ze echt niet zomaar. Ik gebruik ze al zeker 6-7 jaar en heb er nog geen 1 gesloopt.

ja precies dat zijn ze. Ik heb ze een jaar of 8 en gebruik ze voornamelijk om zaken vast te zetten voordat ik ze vast schroef tot voor kort werkten ze prima totdat ik ze regelmatig om te lijmen gebruikte. Ze braken niet af maar ze veerden terug. Ik heb ook nog een berg gewone lijmklemmen met schroef. Helaas zit de schroef niet recht daardoor verschuiven de te lijmen delen op elkaar. Nu doe ik het zo ik gebruik de wolfcraft om de boel te fixeren en gebruik vervolgens de schroef lijm klemmen. Die geven dan weer de kracht. Als er dan nog wat verschuift dan probeer ik dat weer recht te klooien door een klem op de naad te zetten. (ik ben niet voor niets opzoek naar andere klemmen )

ze zijn er dus ook van betere kwalitijd?
    Laatst gewijzigd door jeroenv; 25-11-12 om 17:27.

Van die wolfcraft klemmen heb ik er ook twee maar daar ben ik persoonlijk niet een al te grote fan van, ik gebruik ze eigenlijk nooit meer. Het zou goed kunnen dat de Hornbach ze nog verkoopt, ik geloof dat ik ze daar ooit gezien te hebben.
    Dat terug veren heb ik ook gehad bij beide klemmen. Je moet de klemmen uit elkaar halen, voorzicht want anders vallen alle onderdelen er meteen uit. Dan is er een plastic staafje aan de binnenkant wat is afgebroken. Ik heb dit staafje vervangen door een stalen exemplaar (afgeknipte spijker). Dan werken ze weer prima.
    Mocht het niet lukken dan kan ik wel een foto maken van mijn klemmen.
    Ik heb nu echter een behoorlijke collectie bessey klemmen en dat is toch echt van een totaal andere kwaliteit.

Forum Rechten