berken met slaap

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb wat mooie stammentjes berk met slaap geproduceerd......
En is aardig gelukt....

berk 2.jpg


berk 1.jpg

En nu kijken wat ik er van ga draaien...

Gr. Bep
 

olijf

Actieve deelnemer
18 nov 2012
41
0
Achterhoek
Ziet er mooi uit!
Zo heb ik nog een populier hangen in een singel.
Zal ook al wel een beetje slaap hebben.
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik heb hier ook nog twee boomstammen berk staan en zou graag dat zelfde effect willen bereiken. Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over hoe je tot dit resultaat bent gekomen?

Alvast hartelijk dank!

Rene
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
op een vochtige plek leggen. Met eiken of beukenblad er over heen en eventueel paardenmest erop. En zorgen dat het vers hout is.....
Berk moet je mee oppassen...dat gaat vaak te snel waardoor het bros wordt. Ik heb ook net wat esdoorn weggelegd, over een half jaartje eens kijken.

Gr. Bep
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dank voor jullie snelle bericht.

Bep, hoe lang heeft het hout er over gedaan om zo vol slaap te worden?
De stammen berk die ik nog heb liggen, heb ik een paar maanden geleden opgepikt, droog weggezet en om onduidelijke reden nog niet gezaagd (tijd, tijd, tijd :rolleyes:). Het heeft wel wat scheuren, maar de stammen zijn twee meter lang, daar valt nog wel iets uit te halen. Zou dit ook nog een kandidaat zijn voor deze behandeling?

Mvg Rene
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ja ze gewoon buiten laten liggen en het liefst onder blad zodat het kan broeien....
Je kunt ook bier, paardenmest en bladeren mengen de stam insmeren en lekker in een plastikzak laten broeien...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.