Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: berken met slaap

berken met slaap

Ik heb wat mooie stammentjes berk met slaap geproduceerd......
    En is aardig gelukt....

berk 2.jpg

berk 1.jpg

En nu kijken wat ik er van ga draaien...

Gr. Bep

Ziet er mooi uit!
    Zo heb ik nog een populier hangen in een singel.
    Zal ook al wel een beetje slaap hebben.

Ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik heb hier ook nog twee boomstammen berk staan en zou graag dat zelfde effect willen bereiken. Zou je ons misschien iets meer kunnen vertellen over hoe je tot dit resultaat bent gekomen?

Alvast hartelijk dank!

Rene

op een vochtige plek leggen. Met eiken of beukenblad er over heen en eventueel paardenmest erop. En zorgen dat het vers hout is.....
    Berk moet je mee oppassen...dat gaat vaak te snel waardoor het bros wordt. Ik heb ook net wat esdoorn weggelegd, over een half jaartje eens kijken.

Gr. Bep

jep gewoon ergens neergooien op een vochtige plek
    het komt er vaak bijna vanzelf in

Dank voor jullie snelle bericht.

Bep, hoe lang heeft het hout er over gedaan om zo vol slaap te worden?
    De stammen berk die ik nog heb liggen, heb ik een paar maanden geleden opgepikt, droog weggezet en om onduidelijke reden nog niet gezaagd (tijd, tijd, tijd ). Het heeft wel wat scheuren, maar de stammen zijn twee meter lang, daar valt nog wel iets uit te halen. Zou dit ook nog een kandidaat zijn voor deze behandeling?

Mvg Rene

ja waarschijnlijk wel
    wat ik doe om zo snel mogelijk slaap te krijgen is de stammen zeker niet droog zetten maar gewoon buiten in de regen laten liggen

Ja ze gewoon buiten laten liggen en het liefst onder blad zodat het kan broeien....
    Je kunt ook bier, paardenmest en bladeren mengen de stam insmeren en lekker in een plastikzak laten broeien...

Forum Rechten