Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Nieuw materiaal

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012

Nieuw materiaal

Ik heb de kans om volgende Festool-machines te kopen:

* TS55 EBQ-Plus Invalzaag
    * EHL 65E-Plus Schaaf
    * TDK12 CE Schroefmachine
    * PS300 EQ-Plus Wipzaag
    * een geleiderail voor de TS55

Dit alles samen voor 925 euro. Is dit een eerlijke prijs?

Nu heb ik eigenlijk al een schroefmachine van Metabo, een wipzaag van Black&Decker, en een invalzaag van een onbekend merk.
    Ik ben ook meer een hobby-schrijnwerker, en werk maar een aantal uren per week (8-10 uren) aan houtbewerking.

Zouden jullie mij aanraden om deze machines te kopen of niet?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Hoi Rhynix,

Ja dat hangt er van af of de machines die je nu hebt bevallen en naar behoren functioneren zodat jij je werkstukken kan maken.
    Zo ja dan is 925 euro een hoop geld om zo maar uit te geven. En adat alleen maar omdat ze groen zijn eventueel.

Dus ik denk dat jij zelf de enige bent die kan beoordelen of het die 925 euro waard is.

Ik heb dat zelf ook wel eens, zal ik een nieuwe machine ( wat voor soort dan ook ) kopen want die is misschien iets beter.
    Na nagedacht te hebben denk ik, nou met me huidige machines gaat het ook makkelijk dus waarom iets nieuws en spaar weer geld uit.

( en koop wat bij de Zwolse houthandel, lol)

Berton

ben je tevreden van je huidige machines? indien ja: niet kopen Ik weet ook dat het allemaal net weer iets beter/ strakker kan, maar is je niveau van handvaardigheid daar dan ook naar?

Als je puur en alleen naar de prijs kijkt en de machines in goede staat zijn is dit een aardige koop, gezien de cirkelzaag en de boormachine bij elkaar alleen al rond de 1000 euro uitkomen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ok, hartelijk dank voor jullie meningen!

Ik ga de koop nog wat uitstellen, gezien ik 3 van de 4 gereedschappen eigenlijk al bij de hand heb.

Misschien ga ik kijken voor enkele stationaire machines te kopen zoals een paneelzaag of vandiktebank.

Heeft hier iemand positieve of negatieve ervaring met Tendotools? www.tendotools.be?

Ik zoek geen professioneel gereedschap, maar ook geen amateur-gereedschap. Eerder semi-professioneel dus...

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Voor jouw was die deal mogelijk niet interessant, komen waarschijnlijk in een oude systainer en die TDK heeft hoogst waarschijnlijk binnenkort nieuwe batterijen nodig.
    Stel dat je 1 of 2 van die machines niet echt nodig hebt, dan kon je voor hetzelfde geld de anderen gloednieuw kopen met garantie en service.

Heb geen persoonlijke ervaring met tendotools, heb er hier wel over gelezen en met een gebruiker gesproken en blijkbaar moet je er beter niet aan komen.
    Er bestaan geen mirakels, aan een minimale kwaliteit hangt een minimale prijs. Voor de serieuze amateur heb je Robland en Hammer daar kan je niet mis, al is Hammer gewoonlijk iets duurder zonder altijd "meer" te geven.

Ik heb pas een Tendo-tools combinatiemachine opgebouwd. Ik had deze al een jaar of 3 staan en er nu een ruimte voor gevonden. De gebruiksaanwijzig was knudde. Bij Tendo-tools konden ze me niet helpen: ze hadden te veel verschillende varianten geleverd in de verschillende jaren. Wat kan je dus verwachten voor een machine van ong 1400 euro ? Zaagtafel vlak en vandiktebank frees en langgatboor. Mijn eerste vraag was waar is de frees (zag geen rond gat in het blad) deze moet dus op de plek van de langgatboor. Het goed afstellen van de zaagwagen is me nog niet gelukt. Maar de machine heeft een krachtige motor en zaagt goed. Over de werking van de vlak en vandikte bank ben ik zeer tevreden. De beveiligingen van deze machine vind ik slecht. De aanslagen vergen wat werk bij het afstellen.
    Overweeg je een aanschaf ga dan eerst kijken wat je krijgt en probeer er mee te werken en uitgelegd krijgen hoe het afstellen werkt.

Op het moment ben ik zelf aan het kijken naar de machines van JET, al veel gewerkt met de vierkante gatensteker van hun en die is in 1 woord super! qua prijs zeer goed te doen!

Tendotools kan ik persoonlijk enkel afraden! Op school heb ik met een paneelzaag en combine gewerkt, speelgoed, alles van geleiders dat scheef kon staan, stond scheef, er vielen stukken af tijdens het zagen...
    zelf heb ik er een lamellofrees gekocht en een freestafeltje.
    de vijsjes om de aanslag van de lamellofrees vast te zetten zijn niet sterk genoeg waardoor de aanslag blijft bewegen, ...
    de freestafel, die staat in de handleiding zeer duidelijk fout gemonteerd! Het blad roest vrij snel, de hoogte instellingen verspringt in stappen... het lukt wel om er iets toonbaars mee te maken, maar het kan veel simpeler!!

Forum Rechten