Aandrijfriem

aka

Nieuw lid
28 jun 2012
5
0
Dag allen,

Weet iemand een winkel, liefst in Amsterdam, waar ik een nieuwe aandrijfriem kan kopen voor een HolzHer bandschuurmachine?

riem1.jpg

Alvast bedankt,
kevin
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
In Arnhem zit duursma, die zitten volgens mij op meer plekken en die kunnen dit soort riemen bijna zeker wel leveren

www.duursma.nl

en volgens mij is de fabrikant optibelt, tenminste een fabrikant. succes!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Google even aandrijfriemen amsterdam, 26 resultaten."alleen"nog even bellen wie ze per stuk levert. Alleen denk ik dat het eenvoudiger is er een van het merk zelf te bestellen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
ik zie nu pas dat het voor een holzher bandschuurmachine is, welk type, die machines zijn volgens mij exact gelijk aan de Festool machines en sommige Metabo modellen. Als dat zo is kopo je gewoon die reserveonderdelen. Is het dezelfde als de Festool BS-75? of de BS-105 misschien?
 

aka

Nieuw lid
28 jun 2012
5
0
Het is een HolzHer Derby 2405 en nu je het zegt, de gelijkenissen zijn groot, bedankt voor de tip. De onderdelen tekeningen van de Festools bekeken, de constructie is gelijkaardig enkel zijn de tandriemen van beide modellen breder.

Op Ebay heb ik een verkoper gevonden die riemen aanbiedt voor dit model, maar met een levertijd van minstens een week. Morgen een paar winkels contacteren, met wat geluk kan ik dan sneller terug aan de slag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.