nog meer "licht"

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Voor de kerstmarkt en een galerie de laatste dagen een serie "lichtjes" gemaakt. Misschien zit jouw favoriet er wel tussen.
Ben benieuwd naar de reacties.
vr.gr. Jan Pranger.
houtdraaien 2012 043.jpg
PB180010.JPG
houtdraaien 2011 502.jpg
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
ziet er goed uit, het lijnenspel van de eerste foto, en de lage theelichtjes op de derde foto spreken mij aan. de rechtse op de derde foto is dat ebben of amerikaans noten?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het rechter lichtje is van eiken met een rand spint. Het eiken heb ik gerookt in ammoniak en daarna geolied. De ammoniakdamp reageert met het looizuur van het kernhout. Vandaar dat spint (zonder looizuur) helder blijft.
De voorste op de derde foto is van olijfhout.
vr.gr. Jan Pranger.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Da's weer een mooie productie-serie Jan !!! Mijn persoonlijke smaak zijn toch wel de echte "Prangers" ...de discus en de halve bol.....Het excentrische theelichtje had ik graag iets meer excentrisch gezien. Je hebt echt voor ieder van wils gemaakt en dat zal de verkoop zeker ten goede komen !!!!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Mooie productie. Mijn favoriet is de vierkante met spint, die zou ik direct willen oppakken om beter te bekijken.
De discus is een echte blikvanger. De extra kraag links op foto 3 is een sierlijk detail in een mooi grof brok hout (taxus?).

Ben het met Rick eens dat de excentrische wat extremer had gemogen, maar ik denk dat het effect in 3D een beetje wordt afgezwakt doordat het het stuk zo hoog is. In het platte vlak komt het waarschijnlijk beter uit.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Leuke lichtjes. Zal de verkoop voor de kerst zeker niet schaden. De lichtjes op de tweede foto kunnen mij het meest bekoren.
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Dat ziet er allemaal prachtig uit!

Ik vind vooral de bovenste drie mooi. zo mooi verlijmd en een dikke glans erop

Hierbij denk ik direct aan de gezellige kerst dagen :D
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
ik vind de laatste bijzonder mooi, en dan vooral die linker. Dat is toch 'gewoon' een stuk hout, glad afgeschuurd en in de lak gezet?
bijzonder mooi!!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.