Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: nog meer "licht"

nog meer "licht"

Voor de kerstmarkt en een galerie de laatste dagen een serie "lichtjes" gemaakt. Misschien zit jouw favoriet er wel tussen.
    Ben benieuwd naar de reacties.
    vr.gr. Jan Pranger.
    houtdraaien 2012 043.jpg
    PB180010.JPG
    houtdraaien 2011 502.jpg
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Mooie werkstukken en zo raak je ook nog van de kleine stukjes hout af. In ieder geval een mooi geheel.

mooi werk
    op de 3de foto staan mijn favorieten.
    ben nu eenmaal een boerentimmerman en hou van ''grof" uiterlijk.
    zo natuurlijk mogenlijk is altijd mooi
    waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
    oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden

ziet er goed uit, het lijnenspel van de eerste foto, en de lage theelichtjes op de derde foto spreken mij aan. de rechtse op de derde foto is dat ebben of amerikaans noten?

Het rechter lichtje is van eiken met een rand spint. Het eiken heb ik gerookt in ammoniak en daarna geolied. De ammoniakdamp reageert met het looizuur van het kernhout. Vandaar dat spint (zonder looizuur) helder blijft.
    De voorste op de derde foto is van olijfhout.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Mooie lichtjes.....

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Da's weer een mooie productie-serie Jan !!! Mijn persoonlijke smaak zijn toch wel de echte "Prangers" ...de discus en de halve bol.....Het excentrische theelichtje had ik graag iets meer excentrisch gezien. Je hebt echt voor ieder van wils gemaakt en dat zal de verkoop zeker ten goede komen !!!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Mooi werk Jan, er zijn heel wat uren in gegaan. Vooral blauw en rood spreken mij aan. Veel veerkoopsucces op de kerswtmarkt
    Marcel

Mooie productie. Mijn favoriet is de vierkante met spint, die zou ik direct willen oppakken om beter te bekijken.
    De discus is een echte blikvanger. De extra kraag links op foto 3 is een sierlijk detail in een mooi grof brok hout (taxus?).

Ben het met Rick eens dat de excentrische wat extremer had gemogen, maar ik denk dat het effect in 3D een beetje wordt afgezwakt doordat het het stuk zo hoog is. In het platte vlak komt het waarschijnlijk beter uit.

Leuke lichtjes. Zal de verkoop voor de kerst zeker niet schaden. De lichtjes op de tweede foto kunnen mij het meest bekoren.

Forum Rechten