Sketchup: van een tekening een model maken

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

Ik wil een 3d afbeelding maken van een afbeelding die ik op internet gevonden heb. Dit is een foto en bijgevolg in 3D.
Via sketchup kan ik dmv de photo matching functionaliteit (onder FILE- import) een nieuw ontwerp maken door de tekening te gaan overtekenen.
Iedere poging mislukt tot nu toe omdat mijn getekende vorm in bij voltooiing in alle mogelijke richtingen uitwijst. Maw, ipv een 2D tekening heb ik de meest bizarre vorm.
Weet iemand hoe ik snel en eenvoudig de contouren van de giraf kan verkrijgen?

De bedoeling is om te exporteren naar DWG bestand en daarna via een CNC te laten infrezen in een mal...

Alvast bedankt
Bert

pearhead_40001.jpg
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
bij het overtrekken moet je ervoor zorgen dat je camera staat op "Parallel projection" en kies vervolgens voor een standard view (top/left/right) Zo voorkomen je dat je in het wildeweg in de 3d ruimte tekent. Extrusions kun je vervolgens het beste in perspective doen, anders zie je niet wat er gebeurt.
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
bij het overtrekken moet je ervoor zorgen dat je camera staat op "Parallel projection" en kies vervolgens voor een standard view (top/left/right) Zo voorkomen je dat je in het wildeweg in de 3d ruimte tekent. Extrusions kun je vervolgens het beste in perspective doen, anders zie je niet wat er gebeurt.

Helaas is het niet toegelaten om een ander perspectief te kiezen dan het standaard. Als je de hoek wijzigt, dan verdwijnt de tekening en kan je niet na-tekenen...
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
De foto is ook niet "ideaal genoeg" genomen om foto matching toe te passen. Het is echter een tamelijk simpele vorm om zelf te tekenen en er dan mbv de push/pull tool volume aan te geven. Zou niet langer dan een half uurtje hoeven te duren.

Ed
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Vreemd, bij mij doet ie het altijd. Ik trek op deze manier ook regelmatig dingen over. Open bijgevoegd sketchup bestand (in zip) eens, hierin heb ik de afbeelding toegevoegd en staat ie als het goed is ook op het goede aanzicht.

En wat borre zegt, deze afbeelding moet redelijk simpel zelf te tekenen zijn.
 

Bijlagen

  • skecthup.zip
    14,7 KB · Weergaven: 32

RSI

Actieve deelnemer
26 jan 2012
69
0
Mag ik vragen hoe je je dwg naar cnc exporteert ?
Als ik dit vanuit Vectorworks wil doen moet ik exporteren via WOP.
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Mag ik vragen hoe je je dwg naar cnc exporteert ?
Als ik dit vanuit Vectorworks wil doen moet ik exporteren via WOP.
Via de Sketchup Pro (kan je 8u gratis gebruiken) kan je exporteren naar DWG/DXF.
De CNC bediener kon hiermee weg om de mal te frezen
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
@Sam het is een andere generatie denk ik, onder de 40 werkt liever met de computer, tussen de 40 en 50 gemixt en boven de 60 met pen en papier.
Ik generaliseer natuurlijk hier met de leeftijd.

En wellicht is het een extrusiemal voor plastic? niet helemaal duidelijk eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.