Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
  1. #1

    inrichting bestelwagen, tips?

    Heeft er hier iemand ervaring met het inrichten van bestelwagens? Ik heb net een ford transit gekocht, maar wil hier nog kastjes in maken om al mijn materiaal in kwijt te kunnen.
    Hoe deden jullie dit? welke materialen gebruik je daar best voor, ...

  2. #2
    Berken plex, al dan niet met een HPL laag er op.
    Er zijn ook kant en klare systemen verkrijgbaar.

    Dat kant ene klare lijkt veel duurder, maar is vaak veel lichter in gewicht, denk hierbij aan je laadvermogen en je brandstof gebruik.

  3. #3
    Als je wil kopen is dit een goede keus. http://www.bottvario.nl/ Niet goedkoop maar bewezen duurzaam.

  4. #4
    In mijn vorige bus, mitsubishi L400, kon ik mijn gereedschap kwijt, maar verder niet veel materiaal. Nu heb ik een ford transit 1x verhoog en 2 x verlengd en past er ook veel materiaal in de bus naast het gereedschap. In de L400 had ik een dubbele bodem gemaakt met uitrekbare laden, voordeel is veel overzicht en veel bergruimte. Nu heb aan 1 zijde opbergruimte voor het gereedschap,een vak voor de tafelzaag ed. Aan de schuifdeurkant heb ik een stelling voor schroeven ed.
    Een vrij standaard opstelling dus.

    Een gedeelte vd inrichting uit de L400 heb ik omgebouwd/hergebruikt. Verder heb ik veel populiermultiplex gebruikt, die wit gegronde platen. Zijn erg licht en niet te duur er ik werk graag met 18 mm materiaal ivm in elkaar schroeven. Verder probeer ik niet om in 1 keer de perfecte inrichting te maken, ik verander toch telkens wat. De aftimmering in mijn bus is niet zo netjes als je soms op plaatjes en zo ziet, maar krijg toch af en toe te horen dat ik hem handig en praktisch ingericht heb.
    Laden vind ik erg handig omdat je dan altijd goed overzicht hebt, en verder heb ik veel gereedschap in systainers (gedaan). Heb een hekel aan allemaal verschillende koffers, hoewel het er nog genoeg zijn, de dingen die ik dagelijks gebruik heb ik in T locsystainers.
    Kit ed heb ik ook in systainer gedaan zodat ik alles in 1 kist heb, bij vorst hoef ik die alleen s'nachts binnen te zetten.

  5. #5
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Boirs, België
    Berichten
    1.759
    Ik heb er enkele gezien, wat ik praktisch vond is optimalisatie voor systainers, ook al zit er geen festool in. De kisten van andere merken zijn vaak veel te groot en van verschillende maten.
    Als je een kast maakt zorg dan ook dat de voorkant vlak is en dat je er klemmen in kan steken zodat je panelen of deuren ertegen kan klemmen.

    En houd het gewicht zo laag mogelijk voor het verbruik en slijtage te verlagen, en het is ook veiliger. Multiplex en aluminium zijn ideaal

  6. #6
    Persoonlijk zou ik gaan voor een systeem met rekken waarin kunststofboxen geplaatst worden, al dan niet systainers. Licht, eenvoudig op te bouwen en praktisch. Op de werf, of thuis, neem je de boxen met het nodige materiaal uit de bus, en na de klus zet je alles terug. Ook als je een keer materiaal met een collega moet delen, of als de wagen in de garage is, is materiaal snel overgeladen. Met vaste lades (zoals in mijn bus), is dit veel tijdrovender. Zorg wel dat alles goed vast zit zodat er bij een noodstop niet alle materiaal los komt
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

  7. #7
    Een paar vragen:

    Ben je altijd op karwei of heb je een werkplaats en doe je montageklussen?
    Als je op locatie werkt, werk je dan dichtbij je bus? Of komt het vaker voor dat je naar de 26ste verdieping moet?
    Als je over materiaal praat, bedoel je dan wat plaat materiaal en planken, of ook keukenkasten, pallets met onderdelen, kozijenen e.d.?
    Hoelang denk je met deze bus vooruit te kunnen? KM en Jaren?

  8. #8
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Izegem, België
    Berichten
    607
    Dit is een interessante video over een inrichting waarbij je alles bij de hand hebt:


  9. #9
    Wij hebben onze bestelwagen een vijftal jaar geleden zelf ingericht (multiplex en MDF).
    Veel te nauw gekeken en veel te veel gewicht, scheelt echt wel in de brandstof.
    Hou het licht en laat het eventueel uitvoeren, en zorg dat je gewoon je dagelijkse basistools/materialen mee hebt.

  10. #10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TH0M Bekijk Berichten
    Een paar vragen:

    Ben je altijd op karwei of heb je een werkplaats en doe je montageklussen?
    Als je op locatie werkt, werk je dan dichtbij je bus? Of komt het vaker voor dat je naar de 26ste verdieping moet?
    Als je over materiaal praat, bedoel je dan wat plaat materiaal en planken, of ook keukenkasten, pallets met onderdelen, kozijenen e.d.?
    Hoelang denk je met deze bus vooruit te kunnen? KM en Jaren?
    Momenteel heb ik voornamelijk werk als elektricien en ben ik een huis aan het verbouwen maar het is de bedoeling om als aannemer te werken en totaalprojecten te doen zoals badkamers, keukens, dressings, ... Maar of ik dat nog met deze bestelwagen (nu 5 jaar en 96000 km ) ga kunnen verwezenlijken durf ik niet te zeggen.

    Waar ik vaak werk: schoolgebouw met 3 verdiepingen en veel trappen :P, thuis onder de carport, 2 x per week op school in een atelier,

    Wat wil ik erin krijgen: een plaat van 2500x1250 krijg ik er nu plat in en dat zou ik graag houden! Maar tegen de zijkant Wil ik iets waar ik een heel deel gereedschap en materiaal ik kwijt kan.


    Om bet nog watmoeilijker te maken zou ik die kast er redelijk makkelijk uitzwollen krijgen zodat ik hem ook kan gebruiken om in te kamperen...

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top