Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Danckaert schaaf/vandiktebank

Iemand positieve of negatieve ervaringen/opmerkingen met deze machine?

Groeten, Christof.

Re: Danckaert schaaf/vandiktebank

Chris, dit is een oud beestje, maar wel goed.
    Hoe heb je die op de kop getikt.
    Een houtleverancier bij mij in de buurt, waar ik wel eens rest hout ga halen, heeft er precies de zelfde in zijn werkplaats staan. Ik denk dat je deze planer wel goed schoon moet maken als ik zo zie.
    Veel plezier er mee.
    Ad

Heb machine nog niet aangekocht, is trouwens niet die op de foto, is hetzelfde type maar staat iets properder. Ben wat informatie aan het inwinnen voor ik tot aankoop overga. Nog iemand tips/tests die ik zeker moet doen als ik de machine ga bekijken?

Groeten, Christof.

Machines van Danckaert staan bekend als onverslijtbaar, die machines gaan 100 jaar mee.
    Het enige punt om te controleren is de schaafas, sommige van deze oude machines zijn nog uitgerust met een schaafas waar de (meestal twee) messen opgeklemd worden met bouten belast op trek, dit is een totaal achterhaalde en gevaarlijke manier van bevestigen.
    Bij machines van jongere datum is dit opspansysteem vervangen door de nu alom bekende manier met zwaluwstaartvormige keerbeitels voorzien van bouten belast op druk.

Bij één van mijn vorige werkgevers hadden we ook een oude Danckaert staan met een vlaktafel van 2,5m
    deze machine was zo goed dat ze niet vervangen werd door een nieuwe machine, maar dat er enkel een nieuwe schaafas van het merk Tersa werd geplaatst.

Onderhoud beperkt zich enkel tot het regelmatig smeren van de lagers en alle andere beweegbare delen, voor de rest: een gouwe oude.

Mvg,

André

Na lang zoeken eindelijk een schaafbank aangeschaft.

Merk Gebr DeCock, Motor voor de schaafas is 4pk, schaafas heeft 2 messen en een diameter van 9cm.

Motor voor de aandrijving van de vandikte, heeft 2 verschillende snelheden.

Schaafbreedte is 40cm, max hoogte voor de vandikt 20cm.

Ben nog wat aan het prutsen met de elektrische aansluiting maar zou hem graag binnen enkele dagen testen.

Kostprijs was 420 euro, duur of koopje?

koopje !

heh heh ! zit je ook op UKWORKSHOP soms ?

hs terug in a'dam :roll:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_belgium
    Wow. Dat ziet er degelijk uit! Gefeliciteerd hoor.

Arthur

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Mooi hoor voor die prijs. Kreeg je er ook een gratis heftruck bij?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_belgium

Merk Gebr DeCock, Motor voor de schaafas is 4pk, schaafas heeft 2 messen en een diameter van 9cm.

Motor voor de aandrijving van de vandikte, heeft 2 verschillende snelheden.

Schaafbreedte is 40cm, max hoogte voor de vandikt 20cm.

Ben nog wat aan het prutsen met de elektrische aansluiting maar zou hem graag binnen enkele dagen testen.

Kostprijs was 420 euro, duur of koopje?
    ik heb nog net dezelfde machine staan ,ik dacht hem af te voeren naar de oud ijzer boer .
    vader is overleden en hij staat in de weg ,
    mischien kan ik er iemand hier een plezier mee doen voor driehonder euro mag dat ding weg
    hij staat op een europalet

Dag Dunlop,

Heb je er misschien een foto van? Dan kan ik hem wat beter beoordelen op roest enzo. Ik heb onder voorbehoud wel belangstelling.

Forum Rechten