Afrormosia: welke lijm & fineer gezocht

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Ik wil massief afrormosia verlijmen voor een meubel voor in de huiskamer, welke lijm is hiervoor geschikt? Ik meen mij te herinneren dat PU lijm beter geschikt is voor tropisch hout (of klopt dat niet?) maar zou liever gewone witte houtlijm gebruiken. Ik heb nog "Bison houtlijm Extra, D3" liggen. Is dit geschikt?

Ik zoek ook nog afromosiafineer, zo'n vierkante meter ongeveer, de lengte liefst min. 110 cm. Kan iemand mij helpen?



Alvast bedankt!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij afrormosia gebruik ik uitsluitend PU, witte lijm werkt niet zo goed erop, ook al klem je het urenlang dan springt het vaak gewoon uit elkaar als je de klemmen eraf haalt.
Misschien werkt het wel als je het een dag of zo klemt, maar dat is voor mij niet economisch houdbaar.
Van fineer weet ik niets, AFR is zo hard dat het in dunne laagjes erg breekbaar is. Ik weet niet of het gangbaar beschikbaar is, AFR is namelijk bestemd voor buiten te gebruiken.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Ai. dat is een eind uit de buurt. Overigens kan je ook op dit forum je woonplaats invullen als je wilt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.