Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: bovenfrees

bovenfrees

Hallo, Ik heb nu een bovenfrees van 1200 watt (een oude metabo) voor het zwaardere werk en een 1010 voor het lichtere. Ik wil nu sleutelverbindingen maken in masief eiken van 50 mm. Iemand ervaringen welke machine hiervoor geschikt zou kunnen zijn? M'n metabo red het niet.

mvg

Hugo

de scheer hm 25e, of festool of2200 kunnen je denk ik goed van dienst zijn.

de festool OF 2200 zou zeker mijn voorkeur hebben.. als je het geld er voor over hebt, denk ik dat dat je beste keus kan zijn

ik denk eigenlijk dat beide machines die je hebt kunnen voldoen. Gewoon kwestie van meer dan 1 keer te passeren. Minder kracht wil gewoon zeggen dat je hetzelfde parcours meerdere keren zal moeten afleggen, telkens iets dieper.

dubbel
    Laatst gewijzigd door SamPonette; 13-11-12 om 10:09.

Ha Samponette,

't probleem van de sleutel verbinding is dat moet werken met een omgekeerde kegel-frees, dus elke keer wat dieper is geen optie. Ik zou natuurlijk wel eerst een groeven frees er door kunnen halen maar dan vind ik het risico op oneffenheid te groot.

Bedankt voor de Reackties,

Hugo

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    De naam sleutelverbinding kende ik nog niet. Je bedoeld dit?
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      45660.jpg
Bekeken:   385
Grootte:   13,5 KB
ID:        2316

en wat als je van je metabo een freestafeltje maakt? Kan je werken met een aanslag

Ik denk dat een omgekeerde kegelfrees gewoon een zwaluwstaar frees is?

Ik zou dan ook eens gaan kijken naar de Mafell LO65Ec voor ongeveer dezelde prijs als de Festool.
    en voor een lager budget zou een Triton TRB 001 met 2400w een optie kunnen zijn.

Forum Rechten