Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Sommige mensen...

Sommige mensen...

Ik werk sinds enige tijd bij een scheepstimmerbedrijf, we zijn met z'n 4en, de eigenaar, ik en nog 2 timmermannen, vrij klein dus. Nou heb ik recent een andere kant van de eigenaar te zien gekregen waar ik best wel mee zit. Hij is namelijk heel erg bekrompen. Het komt er in het kort op neer dat je in zijn ogen minder waard bent als je geen blanke, westerse, heteroseksuele man of vrouw bent. Mijn vriendin is van oorsprong Indische en ze is biseksueel. Ik heb ook hele goede vrienden die homoseksueel zijn en hij heeft mijn vriendin en die hele goede vrienden met sommige van zijn uitspraken zwaar beledigd. ik heb hem daar op aangesproken en toen kreeg ik het stompzinnige antwoord dat er ook wel een paar goede tussen zitten. Voordat de crisis toesloeg zou ik m'n kist hebben gepakt om de volgende dag op een andere werf aan de slag te gaan maar nu gaat dat niet zo makkelijk. We kunnen mijn inkomen niet missen dus ik moet toch doorgaan tot ik ergens anders aan de slag kan. En dat ik niet blijf staat vast nu ik weet hoe hij is.

Daar zou ik idd ook heel erg moeilijk mee om kunnen gaan, moest ik het weten. Je werkt om te leven en niet omgekeerd. En het is al erg genoeg (tenzij je werk je hobby is natuurlijk) dat je daaraan meestal het merendeel van je dag/leven aan besteedt.
    Als daar dan bijkomt dat je met zo'n individu moet samenwerken... nee dank je.

Heel vervelend als je zoiets moet slikken. Vrienden van mij maken ook weleens opmerkingen waar ik boos over word, maar gelukkig kan ik dan wél wat zeggen. En "er zitten ook goeie tussen"? Datzelfde geldt voor bazen.

Erg knap, sterk en moedig dat je je baas op een fatsoenlijke manier weerwoord hebt gegeven. Vaak zijn dat soort opmerkingen van je baas een vorm van grootspraak, die je meer "onder mannen" of "op de steiger" aantreft. Van "zo praten wij daarover". Eigenlijk sust hij zichzelf om er niet over na te denken, dat er mensen zijn met andere of meerdere gevoelens rond sekse en seksualiteit. Misschien weet hij in zijn hart wel beter en is het een houding "om er vanaf te zijn". Blijf daar gewoon en met plezier in dit mooie houtvak met de gedachte, dat je je baas een vroeg kerstcadeau hebt gegeven: nadenken over zijn medemens. Als een druppel water holt ook bezinning de hardste en domste gedachten.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan pranger Bekijk Berichten
    Als een druppel water holt ook bezinning de hardste en domste gedachten.
    vr.gr. Jan Pranger.
    Mooi gezegd, Jan, en een mooie gedachte.

Een pluim voor Jan
    Houterig mannekke

Mooi gesproken Jan, een mooi (houten) hart onder de riem.

Mooie woorden van Jan, maar vooral een compliment voor Dervish. Uit ervaring weet ik dat confrontatie de enige manier is om aan dit soort rare opmerkingen een einde te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haasjetik Bekijk Berichten
    Uit ervaring weet ik dat confrontatie de enige manier is om aan dit soort rare opmerkingen een einde te maken.
    Als iemand racistische en homofobe opmerkingen maakt dan ga ik altijd de confrontatie aan want het zijn niet alleen mijn vriendin en die goede vrienden die hij zwaar heeft beledigd maar ook mijn hele schoonfamilie. In zijn ogen zijn die allemaal minder waard alleen maar omdat ze een ander kleurtje hebben. Hij kent ze niet eens, hij ratelt gewoon hersenloos zijn indoctrinatie op.

Interessant moment; je herkend wat in een ander en je kunt er zelf wat van leren.

jaap

Forum Rechten