Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 154
    Worden de tegels de werkvloer of komt daarop nog een houten vloer?

als did de werkvloer wordt dan maar kaplaarzen kopen want hij is wel erg laag, oppassen voor onverstromingen, wel kaplaarzen met bondvoering want die vloer wordt ijskoud
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

@ Koos: ongeveer 15 tegels lang, 9 breed En een tegel van dat type is meestal 30x30 cm dacht ik.

Sam, Thanks!

Maten Fundering: 510 bij 310.
    De tegels binnen de betonbanden liggen 6 cm hoger dan het maaiveld, dus dat komt wel goed.
    Verder komt er op termijn een houten vloer in, geisoleerd
    Woensdag komen de balken, dan kan ik starten met een deel van het geraamte, hopen dat het droog blijft.
    Oja, kreeg de tip om de eerste balkenlaag op het beton op een soort van compriband te plaatsen, wordt morgen gehaald.
    Heb de kozijnen nu nog in de gang staan, deze worden ook met compri band gemonteerd.
    Dakbalken worden 16 hoog; lijkt mij voldoende.
    Al met al gaat er toch meer geld in zitten dan ik in eerste instantie dacht, maar we gaan lekker door
    Houterig mannekke

Vandaag is het hout voor de constructie gekomen, de balken dus.
    Neemt best wel wat ruimte in trouwens
    Zaterdag komen de rabbat delen en de osb platen, daar moet ik het voorlopig mee doen, want de centjes zijn op
    Gelukkig zijn alle ijzerwaren en bevestigings materialen in tha house, dus dat gaat helemaal goed komen.
    Alvast wat staanders gezaagd, als het morgen nog licht, ga ik na het werk alvast een aantal wanden in elkaar schroeven.
    Keep u all posted.

P.S: dit gaat geen hoogstaande schuur met mooie verbindingen worden, daarvoor ontbreekt het mij aan tijd, gereedschap , en, geduld.
    Voor het begint te vriezen mot ie wind en water dicht zijn.
    Houterig mannekke

P.S: dit gaat geen hoogstaande schuur met mooie verbindingen worden, daarvoor ontbreekt het mij aan tijd, gereedschap , en, geduld.
    Ze zeggen ook wel eens dat als je weinig geld hebt je je geen slecht gereedschap of geen niet hoogstaand werk kunt veroorloven. Met andere woorden, goedkoop is duurkoop. Je kunt beter iets minder doen en dan de basis goed zetten dan nu half werk doen wat je binnenkort moet vervangen.

Je basis moet goed zijn, de luxe kun je steeds beetje voor beetje toevoegen
    Laatst gewijzigd door Scheppie; 28-11-12 om 22:04.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Scheppie: je hebt helemaal gelijk
    E.e.a. wordt echt wel deuigdelijk in elkaar gezet hoor, maak je daar geen zorgen over.
    Het punt is een beetje dat we niet nog tot het voorjaar wilden wachten, gezien het gebrek aan ruimte in ons huis.
    Gereedschap heb ik wel, circelzaag decu, handzaag en wat dies meer zij.
    Mijn punt is dat la barn in elkaar geschroefd gaat worden, waar nodig komen ijzerwaren, een simpele deur er in , en thats it.
    In het voorjaar is er weer meer budget, het plan is dan ook om er voor te zorgen dat la barn voor de zomer een houten vloer heeft, en geisoleerd is.
    Dus: we zetten nu een basis neer, van waar uit we later verder bouwen.
    Houterig mannekke

Work in progress :
    IMG_0001.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0001.jpg

Later meer info
    Houterig mannekke

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het lijkt wel wat op de Amerikaanse framebouw. Daar worden wanden gemaakt van 2"x4" met een tussenafstand van 16" (ca. 40 cm). Dan wordt er rondom OSB-plaat aan de buitenkant tegenaan getimmerd en worden er ramen en deuren ingezaagd. Die OSB-plaat geeft het geheel de stijfheid.

Begint all wat te worden - heb je de balken geschroefd of met spijkers?

Heb je een rubber tussen de onderste balk en de fundering gedaan

Ik zou de bovenste balk dubbel doen als betere gewichts verdeling van het dak.
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Forum Rechten