Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Athanor
    Guest

Esdoorn tafeltjes met granietblad

Beste mensen,

Nu de werkplaats wat op orde geraakt werd het tijd om wat achterstallig werk af te ronden. Ik had enige jaren geleden het voorwerk voor een paar esdoorn tafeltjes gedaan. Een had ik al gemonteerd zonder blad en de andere lag er nog in onderdelen. Afgelopen week heb ik beide tafeltjes gemonteerd en gelijmd, de bladen er in gekit en wielen erin geboord. Op de foto's zie je het huiskonijn Rusty het resultaat kritisch inspecteren en de montage in oplopende volgorde. In het volgende bericht plaats ik meer foto's.

Attached files

Athanor
    Guest

Re: Esdoorn tafeltjes met granietblad

Op de volgende foto's de dragers voor het granietblad, het voorbereidende werk voor het kitten, de 2 tafeltjes gekit en wel en de montage van de wieltjes.

Attached files

Athanor
    Guest

Nog een detailfoto van het prachtige golvende esdoornhout (gekocht bij Jaap van Leersum van Inlands Hout) met hier en daar een vleugje slaap. Zoals je ziet heeft Rusty het resultaat goedgekeurd en gelijk maar in gebruik genomen, is wel zo lekker een dak boven je hoofd: geeft het betere "hol-gevoel"

Tot zover de tafeltjes, met een groet van Fons

Attached files

Stikleuke tafeltjes Fons, goed idee om daar wieltjes onder te maken, je moet toch maar eventjes op dat idee komen. Ja dat esdoorn hout ziet er erg goed uit, met inderdaad wat slaap erin, en ik moet zeggen een slim konijn, naar mijn idee is dat een getraind huisdier.
    Zou niets voor mij zijn zo'n konijn in huis, ben erg super allergisch voor, jeuk, benauwd krijgen, tranende en zwellende ogen, blijf er zover mogelijk bij uit de buurt.
    Beste groeten, Ad

Heel fraai Fons, zal je goed doen om weer met het leuke werk aan de slag te kunnen. Prachtig hout ook!! Hoe heb je het afgewerkt, en hoe maak je de pen gat verbindingen? Ziet er echt strak en smaakvol uit en ook een gave foto met die cyclaamkleurige bloem er op .

@Ad, ook allergisch voor een konijn in de pan, of uit de hoge hoed?

jaap

Athanor
    Guest

@ Jaap
    Ja, ik ben blij dat ik weer wat meubelwerk maak en het timmeren even op een zachter pitje kan zetten (overigens moet ik nog wel wat restwerkzaamheden aan de werkplaats afmaken). De pen en gat verbindingen heb ik op de Robland gemaakt. De gaten met de langatboor-unit. De pennen zijn gezaagd met een hulpstuk op de cirkelzaag van de combimachine.
    Het hout is afgewerkt met (klassieke) Glitsa eiglans, 2 lagen, voordat de tafeltjes gelijmd werden.

@ Ad
    Jammer van die allergie, moet ik nog eens bekijken waar ik het beestje berg als je naar het Noorden komt Gelukkig heb je geen last van houtstof, aan je grote productie af te meten

Fons

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap
    Heel fraai Fons, zal je goed doen om weer met het leuke werk aan de slag te kunnen. Prachtig hout ook!! Hoe heb je het afgewerkt, en hoe maak je de pen gat verbindingen? Ziet er echt strak en smaakvol uit en ook een gave foto met die cyclaamkleurige bloem er op .

@Ad, ook allergisch voor een konijn in de pan, of uit de hoge hoed?

jaap
    Nou Jaap, als je toevallig een konijn in de pan hebt klaarstaan, geef je dan even een belletje, hmmmm.
    Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

vrienden van het forum

ik wil een vergelijkbare tafel gaan maken met een glasplaat ipv een granietblad. iemand nog tips/opmerkingen??

bvd

rick

Athanor
    Guest

Hallo Rick,

Hoe wil je de glasplaat aanbrengen? Ik heb de granieten plaat op latjes aangebracht en in de kit gelegd. De latjes heb ik op de bovenste balkjes geschroefd. Als je dat met glas wilt doen kun je waarschijnlijk beter een sponning frezen. Je moet dan natuurlijk gehard glas of gelaagd glas met een folie ertussen gebruiken. Dat moet je tijdig bestellen bij de glashandel. Waar ik vooraf niet goed over heb nagedacht is een eventuele plank ter hoogte van de onderste latten tussen de poten. Die is er bij mij niet meer in een geheel tussen te plaatsen. Dat moet dan gelijk met de montage gebeuren.

Succes met je plan!

Fons

Forum Rechten