Advies Li-IOn Accuboormachine, +/- 200 euro, 2de accu

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hi guys!

ik heb al een jaar of wat 2 bosch accuboren (PSR12 en 14) en dus een werkbank vol met 2 boren, 4 accus en 2 laders en elke keer grijp ik weer een lege tol, de NiCd-accu's zijn na een dag al weer leeg ook.

Ik wil dus nu een Li-Ion accuschroefmachine proberen, wie helpt me 1 uitzoeken, ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen.

Voor mezelf heb ik al even wat eisen neergezet:

* +/-200 euro
* 2 accus
* liefst geen inferieure goedkope extra's zoals bitjes en andere troep

Is zo'n metabo een goed keus?

€160
http://www.boormachinestore.nl/prod...achines-metabo/metabo-bs-14-4-li-2e-accu.html
€219
http://www.boormachinestore.nl/prod...rmachines-metabo/metabo-powermaxx-bs-pro.html
die is 10.8V en zit wel een haaks voorzetding op en weer die vermaledijde bitjes, doe mij maar korting :)

en we hebben een hitachi met 14volt:

€189
http://www.boormachinestore.nl/prod...45-hitachi-boormachines/hitachi-ds14dsfl.html

en voor 199 euro doet Makita ook nog ff mee..
http://www.boormachinestore.nl/product/76996/category-101479-accuboormachines/makita-bdf343she.html


Zelf heb ik een Festool OF1010 bovenfrees, en ik ben helemaal gek met dat ding maar ik vindt die accutollen wel heel erg schandalig duur van Festool. Of is er een type dat jullie ondanks een meerprijs toch echt wel willen aanraden?

iemand ervaring met deze, of vergelijkbare types? Ik hoor graag jullie advies.

groet

Maarten
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Panasonic maakt erg goede accuboren. Beste accu's die je kunt kopen naar mijn mening. Je zult met je budget wel moeten zoeken op bijv. marktplaats om richtong budget te komen
 
ik heb zelf dezelfde makita als hierboven in gebruik
heb hem begin juli gekocht en heb de accu's toen volledig opgeladen
ik gebruik hem gemiddeld 3 dagen per week en ik heb 1 accu vorige week voor het eerst weer opgeladen,de tweede was nog 30-40% vol
tis echt ongelooflijk hoe lang je met een volle accu kunt doen zonder hem te hoeven opladen

ik heb echter ook gehoord dat panasonic zeer goede accu boormachines maakt(beter dan makita,metabo en al de rest)
de panasonic is in verhouding echter wel iets goedkoper dan de makita,persoonlijk ben ik een redelijke makita fan,vandaar dat het bij mij ook de eerste keus was
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Zelf ook een panasonic, gigantische power, ben er zeer tervreden over. Misschien wel iets over het budget? Verder schijnt makita ook zeer goede te hebben..
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Een jaar heb ik nu een Milwaukee 12v 3amp. als extra accuboor naast m'n 18v protool. Is goedkoper dan een 14,4 v acccuboor en voor het gewone schroefwerk en een gaatje boren een goede machine. Ook heeft milwaukee een uitgebreide 12v range, wat voor mij ook een voorwaarde is bij de aanschaf van accumachines, dan kun je de accu's ook voor eventuele andere machines gebruiken. Naast de accuboor heb ik een decoupeerzaag en een oscilerende machine, bij deze 3 machines heb ik 4 accu's, en zit eigenlijk nooit zonder volle accu.

De panasonicmachines bij ons in het bedrijf werken super, maar zijn wel storingsgevoelig, accudecoupeerzaag binnen 2 jaar vervangen, slagschroevendraaier na ruim een jaar een keer voor reparatie weg geweest, zat roest op een contactpunt, hun machines zouden waterdicht zijn, is de eerste machine waar ik roest op heb gehad.:) Ook de lader is voor reparatie weg geweest, een onderdeel is vervangen, binnen 3 jaar.
Ook heeft panasonic maar 1 jaar garantie waarmee ze achterblijven bij de rest. Als het werkt prima spul, maar ik koop het waarschijnlijk niet weer.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik werk al jaren met 2 tollen, 2 slagschroevendraaiers en een accu cirkelzaag die misbruikt wordt op zwaluwstaartplaten en ik heb geen enkel mankement gehad met de machines. Ben een zeikert wb kwaliteit, heb een hele sloot Festool staan, maar kan echt niets slechts zeggen over de Pana's.
 

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
88
2
wolvega
ook hier een panasonic dijk van een machine maar mocht ik eens een ander nodig zijn zou ik ook een makita in overweging nemen i.v.m. dat er veel meer machines te verkrijgen zijn op de zelfde accu
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Over de duurzaamheid van de panasonic's durf ik niet veel te zeggen, ik heb zelf tot dusver geen problemen. Maar ik moet toch ook eerlijk zeggen dat ik qua duurzaamheid toch ook eerder mijn geld zou inzetten op makita, daarvan zie je vaak genoeg nog zeer oude machines in het werk. Maar goed dit wordt allemaal wel heel speculatief.
Ik heb daarnaast ook wel positieve geluiden gehoord over Keyang http://www.toolnation.nl/catalog/product/view/id/28731?s=qw
Misschien ook de moeite om te bekijken.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Uiteindelijk bepalen accupacks de prijs van de machine, denk aan eventuele vervanging van accu's ,Li Ion 's gaan drie jaar mee.
 
Laatst bewerkt:

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik werk al jaren met 2 tollen, 2 slagschroevendraaiers en een accu cirkelzaag die misbruikt wordt op zwaluwstaartplaten en ik heb geen enkel mankement gehad met de machines. Ben een zeikert wb kwaliteit, heb een hele sloot Festool staan, maar kan echt niets slechts zeggen over de Pana's.

Des te beter, ik kan het natuurlijk ook net treffen, zijn alleen mijn bevindingen. De reparaties aan mijn machines vielen allemaal buiten de garantie, de slagschoevendraaier is wel gratis gerepareerd door de leverancier, was na ruim een jaar na aanschaf en eigenlijk net buiten de garantie volgens hen.
En andere merken hebben allemaal 3 jaar garantie, na registratie.
Zoals eerder gezegd, ze werken prima, veel power in de machines.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Heey jongens,

hartstikke bedankt voor het reageren, wat een hoop reacties, helemaal top!

Ik denk dat ik eens ga kijken naar een Panasonic. Net over de 200 euro vind ik een prima investering.

Ik heb zelf ook een panasonic en ben daar enorm tevreden over, accu's zijn niet leeg te krijgen. ik heb wel een 3 Ampère machine.
Kijk hier eens naar http://www.toolnation.nl/catalog/product/view/id/33273?s=qw
Anders zou ik voor een Hitachi gaan, ook top. Metabo zou ik niet doen, veel mee gewerkt maar niks speciaals.
Bedankt voor de tip, dat is een hele mooie.


Thanks Bijtel, mooie test, dat zijn wel duurdere machines maar ik zal eens kijken wat die boren online kosten. Geruststellende gedachte in elk geval dat Pana in de top eindigt.
 
Laatst bewerkt:

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Je had inmiddels toe kunnen slaan voor een protool machine...

http://www.gereedschappro.nl/product/1864/compacte-accu-slagschroevendraaier-pdc-18-4-compact.html

Dan heb je 3800 toeren boren en een beresterke machine in een systainer voor 256 euro. Meer als de pana maar volgens mij ook meer machine. Ik heb deze ook gekocht eerder dit jaar en ben super tevreden , maar 1 groot minpunt tov de festools en dat is dat er geen centrotec opzit maar een vaste kop en dat de machine relatief zwaar is. Als je een combi van werkzaamheden wilt uitvoeren (boren schroeven doppen draaien) is dit een topper
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.