Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: toolstation pffff

toolstation pffff

Jeetje, op de site van toolstation.nl kun je ook de engelse taal kiezen. Als je dit doet blijken er ook ineens andere produkten verkocht te worden. Ik ben op zoek naar aluminium sash clamps (die Paul Sellers ook gebruikt) en deze vond ik bij toolstation op de engelse site. Met een mailtje gevraagd of ik deze ook in Nederland kan bestellen......quess what? antwoord was nee.....naja wat een bekrompenheid anno 2012 zeg.

Moest dit ff kwijt.

Tja, als dat spul alleen in hun Engelse magazijnen ligt kan ik me voorstellen dat ze dit niet voor een enkele bestelling gaan realiseren.
    Geen idee of het echt 1 samenwerkende organisatie is of dat ze zelfstandig beide landen bedienen. In Engeland zijn ze in elk geval veel groter dan in Nederland.

Ben misschien wat bevooroordeeld, maar ik kom ook graag bij hun balie in Leiderdorp en mijn ervaring is dat bijna alles kan.
    Retourneren na langere tijd of zonder bon, geen probleem...

Bij de vlag melden ze 'land' niet taal. Bij Dick of Axminster leveren ze wel tot hier.

Ik heb vandaag nog bij Toolstation besteld. Was maar €20, maar dat was al voldoende om geen verzendkosten te hoeven betalen. Ik vind het voor wat ze aanbieden een mooi adres!

Laat ik duidelijk maken dat ik niets tegen toolstation heb hoor. Ik heb daar ook al diverse malen besteld, waarbij de levering snel en "gratis" was. Ik vind het alleen jammer dat ze de produkten die ze in Engeland aanbieden niet ook hier aanbieden. Ze kunnen het toch ook opsturen vanuit daar.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar er bestaat een Europees verbod op parallel-import. Als het betreffende niet-Europese bedrijf een vestiging in Europa heeft dan kan alleen dat bedrijf goederen naar Europa versturen. Als dat bedrijf aan Toolstation levert mag Toolstation dat niet naar een ander Europees land sturen. Dankzij de buiten-Europese lobbyisten en een hoop geld hebben ze het wel voor elkaar gekregen. Maar dat onderwerp is al meer aan de orde geweest hier.

Beste WR1944, dit is niet helemaal waar. Binnen de EU wordt parallelhandel juist gestimuleerd en proberen fabrikanten/importeurs (al dan niet in samenwerking met de overheden van de lidstaten) van alles uit om de parallelhandel tegen te gaan. Een van de meest beroemde zaken uit het Europees recht, Dassonville, gaat precies over parallel-geïmporteerde whiskey en een Belgische wet die dat nagenoeg onmogelijk maakte werd onverenigbaar geacht met het recht van de Europese Unie (toen nog Economische Gemeenschap). Consten/Grundig is een mooi voorbeeld van hoe dergelijke marktverdelingsafspraken op grond van de Europese mededingingsregels worden aangepakt. Het probleem is alleen dat beide partijen, de importeur en verkoper in een lidstaat met een relatief hoog prijspeil, er voordeel bij hebben en dus zelf niets zullen doen om de parallelhandel te stimuleren.

Hartelijke groet,

Hans

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als je m'n verhaal goed gelezen had kon je zien dat het om import van buiten de EU ging. Als het van buiten de EU komt kan de originele fabrikant verdere verkoop binnen de EU verbieden. Binnen de EU mogen er onderling inderdaad geen belemmeringen opgeworpen worden. Daar heeft bijvoorbeeld Festool ook al mee te maken gehad.

Ik zie het nu inderdaad, sorry. Ik begrijp alleen nog niet helemaal wat je bedoelt als je schrijft 'Als dat bedrijf aan Toolstation levert mag Toolstation dat niet naar een ander Europees land sturen'. Ervan uitgaande dat Toolstation in de EU is gevestigd, is Toolstation wel vrij om te leveren binnen de EU. Of Toolstation dat wil, is natuurlijk een tweede vraag.

Als je bij Toolstation voor 'land' kiest, laten de vlaggen duidelijk zien (althans suggereren) dat het om Nederland vs. Groot-Brittanië gaat. In dat geval is het dus sowieso binnen de EU, en zou parallel-import geen issue moeten zijn.

Forum Rechten