Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

eiken white wash uiterlijk

ik heb een vraag. Ik ben een vitrinekast aan het maken van eiken.
    nu wil ik hem een beetje een witte uitstraling geven.
    Kan ik dit beter doen met osmo decorwas wit of met witte hardwax olie?
    of gewoon een zakje pigment bij mijn hardwax olie gooien?

groeten Sander

Re: eiken white wash uiterlijk

ik zou eerder proberen te bleken, probeer eens met waterstofperoxide of oxaalzuur, of gewoon bleekwater? ik zou voor de afwerking dan wel een matte laag kiezen...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Re: eiken white wash uiterlijk

Met de witte decorwas kan je beter bepalen hoe wit je de uitstraling wil hebben. Was is in noodgevallen ook weer te verwijderen omdat het niet echt in het hout trekt.Als je witte olie gebruikt of gaat mengen met pigment is het verstandig om een proefstuk te maken met restmateriaal. Een olielaag is eigenlijk al een beetje de definitieve laag. Bleken is heel erg radicaal, en is eigenlijk ook niet white wash zoals je waarschijnlijk zult bedoelen. Als de eindlaag een blanke laklaag is en geen olie of was, dan is er nog een andere methode om te white washen. Gewoon met verdunde latex (1:1) het geheel verven daarna schuren tot het de uitstraling heeft die je wil hebben en vervolgens aflakken met blanke lak. Maar zoals gezegd dit gaat niet met olie of was als eindlaag.

Ed

Forum Rechten