Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

balie en servieskast

hallo allen!

na vandezomer best wat steigerhouten meubelen op maat gemaakt te hebben, werd het weer even wat rustiger met bestellingen.

een paar weken geleden vroeg iemand aan me of ik ook een balie kon maken.
    zodoende de afgelopen 2 weken bezig geweest aan een balie van in totaal 4 meter lang.

na wat tekenwerk is dit hem geworden (wat geweldig is sketshup echt super handig!) gebruikte materiaal is hardhouten multiplex 18 mm dik. de buitenkant is afgewerkt met een grijs/alu kleurig hpl en de binnenkant beschilderd met een hoogglans grijs.
    de werkbladen in mahonie kleur vond ik wel een mooie combinatie, anders werd het zo extreem grijs..

om de balie wat extra op te laten vallen heb ik er een ledstrip onder bevestigd. deze is in bijna alle kleuren in te stellen door een afstandsbeniening.

vandezomer kreeg ik de vraag of een servieskast ook mogelijk is van steigerhout, waarop ik natuurlijk antwoorde tuurlijk is dat mogelijk!

de achterwanden zijn gemaakt van 12 mm triplex platen die de kast wat steviger maakt.

bijde projecten vond ik erg leuk om te doen, en vind het resultaat ook erg geslaagd.. ik ben erg benieuwd naar jullie mening en natuurlijk eventueel verbeterpunten!

groetjes stefano bommelje
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Zien er beide geweldig uit!! Zeker met die led lampen, dat maakt het af!

Ja, goed gelukt. Dat terugspringen van het bovendeel bij de servieskast is een leuk detail.

Zeer mooi, dat is mij nog wat te ingewikkeld.

Grtz,
    Rudy

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Beide zaken zijn goed gelukt en zien er behalve fuctioneel ook leuk uit.
    Voor de kast had ik de uitvoering van de deuren meer identiek gemaakt. Verstek in de glazen deuren had ik laten terugkomen in de benedendeuren of ik had de glazen in een rail en stile uitvoering gemaakt. Het is nu net of er twee verschillende culturen in de kast verwerkt zitten. En ook de middennaad van beide deursets zou ik identiek gemaakt hebben. Maar dat doet niets af aan de gebruiksmogelijkheden.

Ziet er netjes uit

Hoe heb je de legplanken in de kast bevestigd, gewoon een balkje eronder of gewoon op plankendragers ?
    Laatst gewijzigd door stefan1; 21-12-12 om 20:59.
    Stefan Besier Interieurbouw
    Neem een kijkje op mijn website www.sbinterieurbouw.com of mijn facebookpagina www.facebook.com/stefanbesierinterieurbouw
    Delen en liken mag !

de legplanken liggen op pinnetjes. van een stukje 10 mm mdf een strook gezaagt, daar een malletje van gemaakt en zo een rijboring over zo'n 50 cm lengte. erg simpel maar werkte goed!

En ook de middennaad van beide deursets zou ik identiek gemaakt hebben.
    Volgens mij hebben de onderkastjes geen middennaad maar zit er een deklat op een van de deurtjes die de naad afsluit. Als mijn ogen me niet bedriegen tenminste. Die naad is optisch bedrog.

Ik vind het beide mooie projecten, de kast is eigenlijk meer gewoon van grenen dan van steigerhout, hij is te netjes om een steigerhouten kast te zijn.

Complimenten dus!
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Volgens mij hebben de onderkastjes geen middennaad maar zit er een deklat op een van de deurtjes die de naad afsluit. Als mijn ogen me niet bedriegen tenminste. Die naad is optisch bedrog.
    Ik bedoelde dat er twee behoorlijk verschillende vormen van deuren zijn toegepast, de onderdeuren in de staldeurstijl en de bovendeuren meer in een lijstvorm. Naar mijn idee zou het geheel meer in balans zijn als de onderdeuren met panelen waren uitgevoerd met de rand in verstek. Ook met de bovendeuren in rail en stile uitvoering zou meer balans geven. De middennaad zou identiek kunnen zijn, beiden met of beiden zonder deklat.
    Maar dit zijn estetische overwegingen die aan de kwaliteit van de uitvoering niets afdoen.

ziet er netjes uit

en vroeg mij af hoe het zij detail van de kast er uit ziet.
    of zijn het twee aparte kasten op elkaar.
    alle 2 de projecten wel erg mooi geworden.

maar ik begrijp wr 1944 wel ivm de verschillende stijlen.

dat doet niks af aan de afwerking want die ziet er top uit.

en de bar zat de hpl al op de plaat of heb je het er allemaal zelf op geplakt?
    festool and hettich fan

Forum Rechten