ruw hout op maat schaven

dconvents

Nieuw lid
31 okt 2012
3
0
Lochristi, Belgie
ik ken een aantal goede houthandelaren voor als het hout van goede kwaliteit moet zijn, maar die verkopen enkel ruw hout. Op maat brengen - rechten en op dikte schaven, spint verwijderen - moet zelf gebeuren. Echter een professionele schaafvandiktebank kan er echt niet meer bij. Weet iemand een goed contact van iemand die dat doet, of andere tips om ruw hout op een praktische manier te verwerken?
daniel
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Fijnhout Amsterdam levert op maat geschaafd hout. Wel tegen meerprijs uiteraard.

misschien is het handig te vertellen in welke regio je zit...
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Klop eens aan bij een meubelmaker of timmerfabriek bij jou in de buurt. Zij hebben meestal een vandiktebank staan en willen vaak best enkele planken voor je schaven. Eventueel tegen een kleine vergoeding. Een andere mogelijkheid zijn stadswerkplaatsen die in een aantal gemeenten bestaan. Zij hebben een aantal machines staan waar je gebruik van kunt maken.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het is een droom van mij om een soort werkplek te hebben waar mensen terecht kunnen die geen grote machinale machines hebben....Misschien in 2013 ? In dat geval ben je welkom in Zwolle
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Natuurlijk is het een bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het anonimiseren van je geografische omgeving. Door echter niet de woonplaats te noemen bij hulpvragen beperk je de spontane hulp mogelijkheden van dit forum. Bij een hulpvraag uit je eigen buurt zou je anders immers zeggen: kom even langs.
Ik begrijp de achtergrond best, maar vind het wel jammer.
Uiteraard met vr.gr. Jan Pranger.
 

dconvents

Nieuw lid
31 okt 2012
3
0
Lochristi, Belgie
Hi Jan - even weg geweest...maar gewoon niet opgegeven zonder bij na te denken. Ik woon bij Gent, BE, maar werk bij Rdam - trouwens...voor wie schaaf en zaag werk moet laten uitvoeren heb ik nu http://www.aprilenco.be gevonden, bij Brussel.
Ga wel nog profiel aanpassen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.