Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012

ruw hout op maat schaven

ik ken een aantal goede houthandelaren voor als het hout van goede kwaliteit moet zijn, maar die verkopen enkel ruw hout. Op maat brengen - rechten en op dikte schaven, spint verwijderen - moet zelf gebeuren. Echter een professionele schaafvandiktebank kan er echt niet meer bij. Weet iemand een goed contact van iemand die dat doet, of andere tips om ruw hout op een praktische manier te verwerken?
    daniel

Fijnhout Amsterdam levert op maat geschaafd hout. Wel tegen meerprijs uiteraard.

misschien is het handig te vertellen in welke regio je zit...

Klop eens aan bij een meubelmaker of timmerfabriek bij jou in de buurt. Zij hebben meestal een vandiktebank staan en willen vaak best enkele planken voor je schaven. Eventueel tegen een kleine vergoeding. Een andere mogelijkheid zijn stadswerkplaatsen die in een aantal gemeenten bestaan. Zij hebben een aantal machines staan waar je gebruik van kunt maken.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Het is een droom van mij om een soort werkplek te hebben waar mensen terecht kunnen die geen grote machinale machines hebben....Misschien in 2013 ? In dat geval ben je welkom in Zwolle
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Natuurlijk is het een bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het anonimiseren van je geografische omgeving. Door echter niet de woonplaats te noemen bij hulpvragen beperk je de spontane hulp mogelijkheden van dit forum. Bij een hulpvraag uit je eigen buurt zou je anders immers zeggen: kom even langs.
    Ik begrijp de achtergrond best, maar vind het wel jammer.
    Uiteraard met vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Jan,

Ik verbaas mij ook al jaren op dit forum over het feit dat bij hulp of verkooptopics regelmatig zo weinig info staat.

Gr Ed

Goede opmerkingen Jan en borre, goed genoeg om in mijn profiel mijn locatie op te geven.
    Laatst gewijzigd door edjebel; 10-11-12 om 21:28. Reden: typo

Goed idee Jan, borre, edjebel, profiel aangepast.

Bert

Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Hi Jan - even weg geweest...maar gewoon niet opgegeven zonder bij na te denken. Ik woon bij Gent, BE, maar werk bij Rdam - trouwens...voor wie schaaf en zaag werk moet laten uitvoeren heb ik nuhttp://www.aprilenco.be gevonden, bij Brussel.
    Ga wel nog profiel aanpassen....

plankencentrale.nl speelt hier heel leuk op in. Nog nooit bij ze besteld, wel een keer in hun opslag gekeken. Ziet er goed uit!

Forum Rechten