Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Kleine stofafzuiging (alleszuiger).

Kleine stofafzuiging (alleszuiger).

Ik ben op zoek naar een kleine mobiele stofafzuiger. Liefst een alles zuiger, dus ook voo water.
    Nu is daarin erg veel verkrijgbaar. Maar wat maakt een bepaald merk/type zou zo goed?
    Een klein vergelijk.
    Karcher A2534PT.
    - Vacuum 220mBar
    - 4500L/min
    - Tank 25L
    - 160 euro.

Protool VCP 170 E Bouw
    - Vacuum 200mBar
    - 3000L/min
    - Tank 17L
    - 260 euro

Protool VCP 260 E-L
    - Vacuum 230mBar
    - 3600L/min
    - Tank 27L
    - 380 euro.

Kijk ik alleen naar de specificaties dan zou de Karcher het beste moeten zijn. Wat maakt de Protool beter?
    Ik zal hem overigens niet super veel gebruiken. 4-6x per maand, maar wil wel iets kopen waar ik later geen spijt van krijg. Maar de prijs speelt wel mee natuurlijk.

Re: Kleine stofafzuiging (alleszuiger).

Ik heb de Protool.
    Hij is vrij stil, stabiel, heeft een auto stand voor aan te sluiten machines, 2 slangen en een blaasmogelijkheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert.
    Ik heb de Protool.
    Hij is vrij stil, stabiel, heeft een auto stand voor aan te sluiten machines, 2 slangen en een blaasmogelijkheid.
    Wat heb je aan 2 slangen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert.
    Ik heb de Protool.
    Wat heb je aan 2 slangen?
    een dunne voor aan apparaten en een dikke voor de stang

Kan je die ook gelijktijdig gebruiken of is het of de een of de ander?

Kan je die ook gelijktijdig gebruiken of is het of de een of de ander?
    't is of-of niet en-en :lol:

Ok, maar dan zie ik daar niet echt het voordeel van. Volgens mij zou ik dan altijd de grote slang gebruiken aangezien daarin een grotere luchtstroom mogelijk is.

Buitenom de genoemde extra opties van de protool, waarom zou de protool een betere keus zijn t.o.v. de karcher bij niet al te veel gebruik?

Ok, maar dan zie ik daar niet echt het voordeel van. Volgens mij zou ik dan altijd de grote slang gebruiken aangezien daarin een grotere luchtstroom mogelijk is.

Buitenom de genoemde extra opties van de protool, waarom zou de protool een betere keus zijn t.o.v. de karcher bij niet al te veel gebruik?

je luchtsnelheid wordt lager naarmate de slang groter wordt

Ja, klopt je hebt gelijk. Tenzij de slang zo dun is dat de motor van de zuiger het niet aan kan.
    Maar wat is dan het voordeel van een dikkere slang? Je hebt het over een stang waaraan je slang zit?

Ja, klopt je hebt gelijk. Tenzij de slang zo dun is dat de motor van de zuiger het niet aan kan.
    Maar wat is dan het voordeel van een dikkere slang? Je hebt het over een stang waaraan je slang zit?
    voor de stofzuigerstang

Forum Rechten