Simpele sokkel voor een gevonden stuk hout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Beste Forummers,

Iedereen is vast wel eens begonnen aan een opdracht waarvan je dacht "Mwa....als dat maar goed komt".Dat had ik dus gisteren. De buurman had mij gevraagd of ik nog een stukkie hout voor hem had. "Jahoor, dat heb ik wel" riep ik over de schutting. "Wat ga je maken dan , buurman? " waarop hij zei " Ik maken, nee jij MAG wat maken"

Zijn kapper had hem gevraagd of hij een (door de kapper gevonden) stuk hout wilde vast maken op een soort sokkel. Helaas kwam mijn buurman daar niet uit en toen kwam ik aan de beurt. Hij had al wel een idee hoe het eruit moest komen te zien : gewoon een dikke balk met een gleuf erin............ Ik had nog wel een korte stuk 45 mm eiken liggen. De "gleuf" was snel gezaagd. toen heb ik het stuk eiken met een koperborstel wat ruwer gemaakt. Toen moest het gevonden stukje hout nog in de gleuf passen. Met zaag en beitel kwam ik een heel eind. Toen de sokkel zwart gespoten en het stuk hout klem in de sponning geslagen.

IMG_4676.jpg

IMG_4677.jpg

IMG_4678.jpg


Tja....wat moet ik zeggen.....De buurman en zijn kapper zijn dik tevreden. Als bedankje kreeg mijn buurman een gratis knipbeurt.......en ik......tja.....bij mij valt weinig te knippen hahaha
 

Bijlagen

  • IMG_4679.jpg
    IMG_4679.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 393

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Je hebt twee mensen weer een stukje gelukkiger gemaakt Rick.
Tja, wat kan ik zeggen: wat je geeft, krijg je terug, gaat dus helemaal goed komen met jou :)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
leuk man
wat voor soort hout was het eigenlijk wat je er in hebt gestoken .
gr leroy
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi stuk hout, maar dan anders dan ik normaal bedoel met een mooi stuk hout. Dit is weer een kadootje van de natuur. Die sokkel had zich ook goed geleend om met ijzer/azijn zwart te maken, blijft het nog wat meer hout.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.